Μεγάλη αναστάτωση έχει προκαλέσει η δήλωση του περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρου Αρναουτάκη, ότι τουλάχιστον για το χρονικό διάστημα που θα βρισκόμαστε σε κατάσταση οικονομικής κρίσης δύσκολα θα δούμε να πραγματοποιείται το πολυσυζητημένο νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου, με τον δήμαρχο Μινώα Πεδιάδας Ζαχαρία Καλογεράκη, που καταβάλλει τη δική του προσπάθεια για την υλοποίηση του σημαντικού αυτού έργου για το νησί, ως προσκεκλημένος χθες στην εκπομπή της "ΚΡΗΤΗ ΤV" "Κρήτη Σήμερα" να δίνει τη δική του εκδοχή σχετικά με το πού "κολλάει" η κατασκευή του, επισημαίνοντας ότι δεν τίθεται θέμα οικονομικής κρίσης αλλά πολιτικής βούλησης. Όπως τόνισε, εξάλλου, την ίδια στιγμή ανακοινώνονται αεροδρόμια σε άλλες περιοχές της χώρας.
Επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ένα μεγάλο ζήτημα που αφορά όλο το νησί, ο κ. Καλογεράκης τόνισε:
«Ο τουρισμός, που αποτελεί τον πυλώνα του αναπτυξιακού προγράμματος για την Κρήτη, χρειάζεται αυτό το έργο. Χρειάζεται μια νέα πύλη εισόδου στην ανατολική Κρήτη και αυτή είναι το νέο αεροδρόμιο Καστελίου. Είναι μια απαίτηση των φορέων της Κρήτης και μια εξαγγελία από τρεις-τέσσερις διαφορετικές κυβερνήσεις, και δεκάδες υπουργούς. Είναι μια ανάγκη την οποία έχει αποδεχθεί και καταδείξει όλο το πολιτικό σύστημα της χώρας. Επειδή όμως πολλά λέγονται σχετικά με το αν η υλοποίησή του συνδέεται ή όχι με την κρίση, πρέπει να πούμε ότι το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου θα πάει με τη διαδικασία παραχώρησης δημόσιων έργων. Αυτό σημαίνει ότι το ελληνικό Δημόσιο έχει αυτή τη στιγμή μια συμμετοχή η οποία προσδιορίζεται στο 55%, δηλαδή της τάξεως των 400 εκατομμυρίων. Αυτά τα χρήματα λοιπόν, δηλαδή η συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου, έχουν διασφαλιστεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Όσον αφορά το υπόλοιπο έργο, θα κατασκευαστεί από τον εργολάβο ή από την εταιρεία». Παράλληλα, τόνισε ότι αγκάθι στην υλοποίησή του αποτελεί το ποσό που αντιστοιχεί στις απαλλοτριώσεις και στις οποίες πρέπει να προχωρήσει το ελληνικό Δημόσιο. «Εκεί όπου έχει κολλήσει το θέμα είναι στο τι θα γίνει με τις απαλλοτριώσεις. Και για να προσδιορίσουμε το ποσό, μιλάμε για περίπου 100 εκατομμύρια. Σημειώνεται ότι η μελέτη ανάθεσης και σύνταξης των απαλλοτριώσεων έχει ανατεθεί από τις 17 του μήνα, άρα το ζήτημα είναι τα 100 εκατομμύρια», τόνισε ο κ. Καλογεράκης.
«Ο τουρισμός, που αποτελεί τον πυλώνα του αναπτυξιακού προγράμματος για την Κρήτη, χρειάζεται αυτό το έργο. Χρειάζεται μια νέα πύλη εισόδου στην ανατολική Κρήτη και αυτή είναι το νέο αεροδρόμιο Καστελίου. Είναι μια απαίτηση των φορέων της Κρήτης και μια εξαγγελία από τρεις-τέσσερις διαφορετικές κυβερνήσεις, και δεκάδες υπουργούς. Είναι μια ανάγκη την οποία έχει αποδεχθεί και καταδείξει όλο το πολιτικό σύστημα της χώρας. Επειδή όμως πολλά λέγονται σχετικά με το αν η υλοποίησή του συνδέεται ή όχι με την κρίση, πρέπει να πούμε ότι το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου θα πάει με τη διαδικασία παραχώρησης δημόσιων έργων. Αυτό σημαίνει ότι το ελληνικό Δημόσιο έχει αυτή τη στιγμή μια συμμετοχή η οποία προσδιορίζεται στο 55%, δηλαδή της τάξεως των 400 εκατομμυρίων. Αυτά τα χρήματα λοιπόν, δηλαδή η συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου, έχουν διασφαλιστεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Όσον αφορά το υπόλοιπο έργο, θα κατασκευαστεί από τον εργολάβο ή από την εταιρεία». Παράλληλα, τόνισε ότι αγκάθι στην υλοποίησή του αποτελεί το ποσό που αντιστοιχεί στις απαλλοτριώσεις και στις οποίες πρέπει να προχωρήσει το ελληνικό Δημόσιο. «Εκεί όπου έχει κολλήσει το θέμα είναι στο τι θα γίνει με τις απαλλοτριώσεις. Και για να προσδιορίσουμε το ποσό, μιλάμε για περίπου 100 εκατομμύρια. Σημειώνεται ότι η μελέτη ανάθεσης και σύνταξης των απαλλοτριώσεων έχει ανατεθεί από τις 17 του μήνα, άρα το ζήτημα είναι τα 100 εκατομμύρια», τόνισε ο κ. Καλογεράκης.
Όπως επισήμανε, το ερώτημα που πρέπει να τεθεί είναι αν υπάρχει πολιτική βούληση για ένα τόσο μεγάλο έργο στην Κρήτη και υπογράμμισε ότι τελικά το θέμα είναι πολιτικό και όχι οικονομικό. «Χρήματα υπάρχουν αλλά για άλλα αεροδρόμια. Όλοι θυμόμαστε ότι ο κ. Ραγκούσης ανακοίνωσε την κατασκευή του αεροδρομίου στο νησί του με 35 εκατομμύρια. Η Κρήτη, που δέχεται το 60% του τουρισμού, δε δικαιούται αυτό το αεροδρόμιο;», πρόσθεσε ο κ. Καλογεράκης, σημειώνοντας για μια ακόμα φορά ότι πρόκειται για ένα έργο μέγιστης εθνικής σημασίας.
Επισημαίνοντας ωστόσο ότι η δήλωση του κ. Αρναουτάκη ήταν μια προσωπική του εκτίμηση βάσει της οικονομικής κατάστασης που διέπει τη χώρα και δεν αποτελεί συγκεκριμένη υπουργική ανακοίνωση ή απόφαση, ο κ. Καλογεράκης κατέληξε: «Πιστεύω πως όλοι οι φορείς του τόπου δεν είναι διατεθειμένοι να αφήσουν αυτό το έργο να μπει στο συρτάρι. Είμαστε αυτόνομοι οργανισμοί, οι οποίοι στα πλαίσια των προτεραιοτήτων μας θα πρέπει επιτέλους να μάθουμε να διεκδικούμε. Δεν μπορεί να υπάρχουν λεφτά για έργα και παρεμβάσεις σε άλλες περιοχές της Ελλάδας και στο επίπεδο της Κρήτης να κολλάμε στο θέμα των απαλλοτριώσεων».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου