Συνασπισμένο μέτωπο ενάντια στην άμεση, πλήρη, απελευθέρωση ταξί και
φορτηγών συγκροτούν οι κάτοχοι αδειών των δύο κλάδων.
Η χθεσινή ανακοίνωση του υπουργού Μεταφορών κ. Ραγκούση ότι στο σχέδιο νόμου
πέρα από την πλήρη απελευθέρωση των ταξί θα περιλαμβάνεται και ρύθμιση
με την οποία θα καταργεί την μεταβατική περίοδο για την πλήρη απελευθέρωση των
φορτηγών δημόσιας χρήσης είχε ως αποτέλεσμα το εκρηκτικό κλίμα να
επεκταθεί σε ολόκληρο τον κλάδο των μεταφορών που ετοιμάζει κοινή, δυναμική,
αντίδραση.
Οι αυτοκινητιστές ταξί κατηγορούν την κυβέρνηση για
πρακτικές «χούντας» με την ηγεσία τους να κάνει λόγο για στοχοποίηση
των βουλευτών που θα ψηφίσουν το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου ενώ, ως αντίδραση,
προτρέπει ακόμη και σε στάση πληρωμών σε οφειλές τους προς το δημόσιο και
τράπεζες.
«Στο νομοσχέδιο εκτός από τα ταξί, θα
υπάρχουν και διατάξεις που θα αφορούν τα φορτηγά. Το άνοιγμα θα είναι
πλήρες, ολοκληρωμένο, άμεσο και με κανόνες που δε θα επιτρέπουν τη δημιουργία
καρτέλ.
Την ώρα που λαμβάνουμε τόσο δύσκολα μέτρα για τον ελληνικό λαό,
θα ήταν τουλάχιστον ανήθικο και άδικο η κυβέρνηση να συναλλάσσεται με
συντεχνίες προκειμένου να διατηρήσουν άδικα προνόμια» υποστήριξε ο
υπουργός Μεταφορών απευθυνόμενος προς τους βουλευτές του Κοινοβουλευτικού Τομέα
Εργασίας του ΠΑΣΟΚ όπου ανακοίνωσε ότι το επίμαχο νομοσχέδιο δεν θα αφορά μόνο
στα ταξί αλλά και στην κατάργηση της μεταβατικής περιόδου για τα φορτηγά.
Η εν λόγω απόφαση εντάσσεται στο πλαίσιο των εξαγγελιών του υπουργού
Οικονομικών ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στο άνοιγμα όλων των κλειστών
επαγγελμάτων. Να σημειώσουμε ότι τα φορτηγά δημόσιας χρήσης ήταν ένας
κλάδος που είχε «ανοίξει» επί θητείας του κ. Ρέππα στο υπουργείο Μεταφορών.
Ωστόσο το άνοιγμα προέβλεπε τριετές μεταβατικό διάστημα με σταδιακή απομείωση
της εισφοράς για άδεια φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ ώστε τον Ιούνιο του 2013 να
καταργηθεί.
Συνασπίζονται οι ιδιοκτήτες φορτηγών – ταξί
Ο κ. Ραγκούσης δεν ήταν σε θέση χθες να πει πως
ακριβώς θα προχωρήσει η πλήρης απελευθέρωση των φορτηγών καθώς
απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφων υποστήριξε ότι θέλει πρώτα να
συνομιλήσει με τους εκπροσώπους του κλάδου. Πάντως πληροφορίες
αναφέρουν ότι στις προθέσεις του υπουργείου είναι έως το τέλος του έτους να
μηδενιστεί το κόστος της εισφοράς. Ο υπουργός Υποδομών μπορεί να μην
ήταν έτοιμος να μιλήσει για τον τρόπο που θα προωθήσει την απελευθέρωση των
φορτηγών. Ωστόσο ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μεταφορών Γιώργος
Τζωρτζάτος αντέδρασε άμεσα δηλώνοντας την πρόθεση του κλάδου να
συνασπισθεί με τα ταξί. «Θέλουν να μας βγάλουν στο δρόμο για να κρύψουν
τις απολύσεις στο δημόσιο. Θα ενωθούμε με τα ταξί και θα πάμε να πολεμήσουμε
οτιδήποτε μας παραβιάζει τα κοινωνικά, οικονομικά και περιουσιακά δικαιώματα»
ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σε κλοιό εντός και εκτός Βουλής ο Ραγκούσης
Η συνεδρίαση του Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας
Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ έγινε σε εκρηκτικό κλίμα τόσο στο εσωτερικό της Βουλής όσο
και έξω από αυτή. Στο εσωτερικό οι βουλευτές του κυβερνώντος
κόμματος άσκησαν σκληρή κριτική στον Γιάννη Ραγκούση ενώ έξω
από τη Βουλή χιλιάδες αυτοκινητιστές από όλη τη χώρα πραγματοποίησαν
συλλαλητήριο στο οποίο κυριάρχησαν τα υβριστικά μηνύματα κατά του υπουργού
Μεταφορών αλλά και συνολικά της Κυβέρνησης.
Ο πρέδρος του ΣΑΤΑ Θ.
Λυμπερόπουλος στην ομιλία του προς τους συγκεντρωμένους εξαπέλυσε απειλές κατά
των βουλευτών που θα ψηφίσουν υπέρ του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των
ταξί. «Είναι λίγοι εκείνοι που στηρίζουν το νομοσχέδιο. Έναν –
έναν θα τους στοχοποιούμε και θα έχουν την ίδια αντίδραση που θα έχει και ο
Ραγκούσης» σημείωσε με έμφαση.
Ο πρόεδρος των αυτοκινητιστών κάλεσε τους
συναδέλφους του να ρίξουν από την εξουσία την χούντα του ΠΑΣΟΚ, όπως είπε
χαρακτηριστικά. Παράλληλα τους κάλεσε να προχωρήσουν σε στάση πληρωμών
προς τον Οργανισμό Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών, αλλά και να μην
πληρώνουν τις δόσεις των τραπεζών για τα δάνεια που έχουν λάβει για την αγορά
άδειας ταξί την οποία τώρα το κράτος προτίθεται να κρατικοποιήσει.
Στην
συγκέντρωση υπήρξαν μικρής έκτασης επεισόδια αλλά ο φράκτης, που για μια ακόμη
φορά είχε στήσει η αστυνομία, εμπόδισε τους αυτοκινητιστές να
προσεγγίσουν πολύ κοντά στο χώρο της Βουλής. Οι ιδιοκτήτες ταξί σε μια
συμβολική κίνηση έκαψαν ένα φέρετρο μπροστά στον Άγνωστο Στρατιώτη, λέγοντας πως
αντιπροσωπεύει την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.
Να σημειώσουμε ότι το παρόν στην
πορεία έδωσε και ο βουλευτής του ΛΑΟΣ, Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος
δήλωσε ότι δεν πρόκειται να αφήσουν την κυβέρνηση να δημεύσει τις περιουσίες των
αυτοκινητιστών ταξί. Οι ιδιοκτήτες ταξί που από σήμερα επανέρχονται
στους δρόμους καθώς λήγει η 48ωρη απεργία, προγραμματίζουν νέες κινητοποιήσεις
τις οποίες είναι πολύ πιθανό να αποφασίσουν σήμερα τα κατά τόπους σωματεία του
κλάδου σε όλη τη χώρα.
Να προβλεφθεί το δικαίωμα μεταβίβασης της άδειας αλλά
και να υπάρξουν τέτοιες προβλέψεις που δεν επιτρέψουν να δημιουργηθεί
πληθωρισμός νέων οχημάτων στον κλάδο των ταξί ήταν τα κύρια αιτήματα
που διατύπωσαν προς τον υπουργό Μεταφορών οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ κατά τη
συνεδρίαση του ΚΤΕ Μεταφορών.
Ο υπουργός Μεταφορών επικαλούμενος τις
κρίσιμες στιγμές για την ελληνική οικονομία, ο κ. Ραγκούσης χαρακτήρισε
αναγκαίες τις παρεμβάσεις που προωθούνται καθώς τη τελευταία δεκαετία έχουν
πραγματοποιηθεί αφορολόγητες συναλλαγές ύψους 5δις καθώς έχουν αλλάξει
χέρια 35.000 άδειες.
Κατά τη διάρκεια της εισήγησής του ο κ.
Ραγκούσης έκανε λόγο για μηδενική ανοχή και μηδενικά περιθώρια που έχει η χώρα
τονίζοντας ότι «τα τελευταία 24ωρα, πιστοποιείται μια πολύ σημαντική
μεταβολή και αυτή τη στιγμή πρέπει όλοι να αντιληφθούμε ότι η κατάσταση
έχει αλλάξει και πλέον διεθνώς υπάρχει μηδενική ανοχή, όπως μηδενικά είναι και
τα περιθώρια που έχει η χώρα μας, η κυβέρνηση, να μην αντιδράσει άμεσα. Πρέπει
να κάνουμε πράξη όσα λέμε με τρόπο απόλυτο, ολοκληρωμένο και άμεσο» διεμήνυσε ο
υπουργός Υποδομών.
Η κ. Βάσω Παπανδρέου εκτίμησε ότι αν δεν
προβλεφθεί το δικαίωμα της μεταβίβασης της άδειας θα υπάρξει
πρόβλημα και σε άλλες κατηγορίες επαγγελμάτων ενώ προέτρεψε τον
Γιάννη Ραγκούση να κάνει διάλογο και όχι να έχει κλειστή τη πόρτα
του.
Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών απάντησε «εγώ δεν
έχω κλειστές τις πόρτες, μέχρι και γραπτό αίτημα για διάλογο έχω
στείλει. Βρες να πεις κάτι για τον Λυμπερόπουλο που απειλεί τις ζωές
μας».
Το θέμα της μεταβίβασης της άδειας έθιξαν επίσης οι βουλευτές κ.κ.
Δαμιανάκης, Καρτάλης και η κα Περλέπε, ενώ η κα Σκραφνάκη ζήτησε η
μεταβίβαση να γίνεται μόνο σε συγγενείς α' βαθμού. Η κα Γκερέκου ζήτησε
να μπουν πληθυσμιακά κριτήρια με βάση την εποχικότητα.
Σχολιάζοντας την
αποστροφή του κ. Ραγκούση ότι η χώρα κινδυνεύει ο κ. Σαλαγιάννης ανέφερε ότι
αυτό θα πρέπει να το καταλάβουν πρώτα οι υπουργοί.
Σειρά ερωτημάτων για
το ποιους πραγματικά εξυπηρετεί η ρύθμιση για την απελευθέρωση ταξί έθεσαν στις
τοποθετήσεις τους αρκετοί βουλευτές του Κοινωνικού Τομέα Εργασίας του ΠΑΣΟΚ.
Χαρακτηριστικά ο κ. Κουσελάς ρώτησε τον υπουργό για ποιους γίνεται η
απελευθέρωση «για τους νέους και άνεργους ή για τις εταιρείες και τους
επενδυτές». Στο ίδιο κλίμα, ο κ. Βούγιας ζήτησε να μην υπάρξουν καρτελ
στην αγορά αλλά οι τοπικοί φορείς να αποφασίζουν για τον αριθμό των αδειών που
θα εκδίδονται.
Μεγάλος αριθμός βουλευτών στάθηκε ιδιαίτερα στους
αυτοκινητιστές που δεν έχουν κάνει απόσβεση της άδειάς τους για τους
οποίους, όπως αναφέρθηκε, θα πρέπει να υπάρξει ειδική
μέριμνα.
Παρέμβαση Σγουρού για την αφαίρεση
αδειών
Εν τω μεταξύ αδυναμία να εφαρμόσουν τις
διώξεις που ζητά το υπουργείο Μεταφορών κατά των ιδιοκτητών ταξί που
συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις του περασμένου Ιουλίου δηλώνουν οι περιφέρειες
της χώρας. Για το θέμα αυτό ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής της Ένωσης
Περιφερειών Ελλάδας και περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός ζητά συνάντηση με
τον κ. Ραγκούση.Ο κ. Σγουρός σε επιστολή του υποστηρίζει ότι μόνο στην
περιοχή αρμοδιότητάς του έχουν κατατεθεί 3.100 φάκελοι και
καθένας από αυτούς απαιτεί ειδική και πλήρη απόδειξη των παραβάσεων, προκειμένου
να τεκμηριωθεί η κύρωση και η επιβολή της ποινής.
Όπως σημειώνει
χαρακτηριστικά στην επιστολή του ο κ. Σγουρός «προκειμένου να αποφύγουμε
οποιοδήποτε ενδεχόμενο, διεκδικήσεων οικονομικών αποζημιώσεων από τους
ιδιοκτήτες ΤΑΧΙ, από την Περιφέρεια Αττικής, για το επαχθές μέτρο της
αφαίρεσης των αδειών κυκλοφορίας για αρκετούς μήνες και τα διαφυγόντα κέρδη
που αυτοί θα έχουν, επιβάλλεται να είμαστε πολύ προσεκτικοί και πλήρως
τεκμηριωμένοι σε όποια ενδεχόμενα μέτρα επιβληθούν βάσει του νόμου. Άλλωστε, οι
πενιχροί οικονομικοί πόροι που διαθέτουν από τους ΚΑΠ οι Περιφέρειες, και ιδίως
η Περιφέρεια Αττικής, δεν αντέχουν καμία πρόσθετη επιβάρυνση για οικονομικές
αποζημιώσεις σε τόσες χιλιάδες
ιδιοκτήτες».
Να σημειώσουμε,
τέλος, ότι επιστολή προς τον κ. Ι. Ραγκούση με την οποία ζητά την πραγματοποίηση
κοινής συνάντησης ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ και ΣΑΤΑ με τον αρμόδιο υπουργόαπέστειλε
χθες η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ).
Στην
επιστολή της η ΕΣΕΕ επισημαίνει ότι ένα από τα σύγχρονα προβλήματα της ελληνικής
οικονομίας είναι η ολιγοπώλησή της και η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας σε
στρεβλή βάση με τη συγκέντρωση των οικονομικών δραστηριοτήτων. «Οι
μικρομεσαίοι επιχειρηματίες και επαγγελματίες δεν αποτελούν το
πρόβλημα, αντίθετα είναι η λύση στο ελληνικό πρόβλημα εάν
αντιμετωπιστούν δίκαια και σωστά» σημειώνεται χαρακτηριστικά.
marketbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου