Read more: http://www.mybloggerstuff.com/2013/08/add-facebook-open-graph-metadata-in-blogger.html#ixzz3mgVXLk8t

Πέμπτη 21 Ιουλίου 2011

Με την Ενωση Ξενοδόχων ο Μ.Κεφαλογιάν​νης για το Νομοσχέδιο που αφορά τον τουρισμό..


την παρακάτω επιστολή έστειλε χθές ο Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ και Βουλευτής Ηρακλείου Μανώλης Κεφαλογιάννης πρός την Ενωση Ξενοδόχων Ν.Ηρακλείου



Αγαπητέ  Πρόεδρε, Αγαπητοί φίλοι

Στην αρμόδια επιτροπή οικονομικών της Βουλής αρχίζει  η συζήτηση του Ν/Σ  " Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση, Θέματα αρμοδιότητας Υπουργείων Οικονομικών και Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης". 

Με στόχο «την προσέλκυση επισκεπτών υψηλού εισοδηματικού επιπέδου, το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών στο Α΄ Μέρος αυτού προβλέπει τη δημιουργία τουριστικής κατοικίας που θα συνδυάζεται υποχρεωτικά με ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις».

Συγκεκριμένα, με το άρθρο 1 του ν/σ δίδεται ο ορισμός των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων, με την προσθήκη σχετικών διατάξεων στην τουριστική νομοθεσία και καθορίζεται το μέγιστο ποσοστό των δυνάμενων να μεταβιβαστούν ή εκμισθωθούν μακροχρονίως τμημάτων του σύνθετου τουριστικού καταλύματος και το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των συνιδιοκτητών και τη λειτουργία του όλου συγκροτήματος. Στις ρυθμίσεις περί σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων μπορεί να υπάγονται, υπό προϋποθέσεις, και υφιστάμενα τουριστικά καταλύματα.

Τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα -όπως ονομάζεται το νέο τουριστικό προϊόν- θα μπορούν να αναπτύσσονται σε εκτάσεις τουλάχιστον 150 στρεμμάτων σε συνδυασμό με ξενοδοχεία 5 αστέρων. Οι επιπλωμένες κατοικίες που θα εκμισθώνονται ή θα πωλούνται δεν μπορεί να υπερβαίνουν το 30% της συνολικής δομούμενης επιφάνειας του σύνθετου τουριστικού καταλύματος. Η μακροχρόνια μίσθωση θα γίνεται για τουλάχιστον 10 χρόνια (παρ. 2α). Σε ό,τι αφορά υφιστάμενες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις που αναπτύσσονται σε εκτάσεις τουλάχιστον 50 στρεμμάτων, αυτές θα μπορούν να πωλούν το 20% ως τουριστική κατοικία επί του συνόλου των εγκαταστάσεων εφόσον ικανοποιούνται ορισμένες προϋποθέσεις (παρ. 2β). Ο συντελεστής δόμησης είναι ενιαίος για το σύνολο των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων και δεν μπορεί να υπερβαίνει το 0,15% ενώ για ορισμένα νησιά το 0,10% (παρ.6). Η δημιουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων σε εκτάσεις 800 στρεμμάτων επιτρέπεται μόνο σε Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης .

Επίσης με το άρθρο 3 του ν/σ αντιμετωπίζεται το χρόνιο πρόβλημα των πεπαλαιωμένων και εγκαταλελειμμένων τουριστικών καταλυμάτων που είτε έχουν διακόψει τη λειτουργία τους εδώ και πάρα πολλά χρόνια είτε υπολειτουργούν επειδή έχουν ανεγερθεί με προδιαγραφές που δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις της ξενοδοχίας ή βρίσκονται σε περιοχές που έχουν απολέσει πλέον τον τουριστικό χαρακτήρα τους ή περιοχές με φθίνουσα ζήτηση σε τουριστικά καταλύματα, αλλά αυξημένη ζήτηση σε παραθεριστική κατοικία. 

Ειδικότερα προβλέπεται η επιβολή Ειδικού Ετήσιου Τέλους επιβάρυνσης του περιβάλλοντος σε τουριστικά καταλύματα που έχουν να λειτουργήσουν από 1.1.1981 και εφόσον δεν επαναλειτουργήσουν σε 3 χρόνια από την έναρξη ισχύος του παρόντος ν/σ. Το τέλος είναι ίσο με το 2% της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων και καταβάλλεται στο Πράσινο Ταμείο. Πρόβλεψη υπάρχει και για ξενοδοχεία που θέλουν να κατεδαφίσουν οι ιδιοκτήτες τους. Αφορά καταλύματα που έχουν λειτουργήσει για, τουλάχιστον, 15 χρόνια και δεν έχουν λάβει κρατική ενίσχυση για πάνω από 10 χρόνια. Σε περίπτωση κατεδάφισης, δίνεται το δικαίωμα χρήσης συντελεστή δόμησης έως 0,0,5 -από 0,1 που ήταν στο αρχικό σχέδιο- για τη δημιουργία νέων τουριστικών κατοικιών οι οποίες θα συνδέονται υποχρεωτικά με εγκατάσταση ειδικής τουριστικής υποδομής.

Περαιτέρω, με το άρθρο 4 του ν/σ τροποποιείται το κανονιστικό καθεστώς των περιοχών ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.). Ο χαρακτηρισμός και η οριοθέτηση των ΠΟΤΑ γίνεται πλέον με Προεδρικό Διάταγμα, το περιεχόμενο του οποίου προσδιορίζεται με σαφήνεια στον νόμο, ενώ παραλλήλως προβλέπεται ότι ο καθορισμός περιοχής ως ΠΟΤΑ πρέπει να αποτελεί οπωσδήποτε αντικείμενο προηγούμενης Στρατηγικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης (ΣΠΕ), όπως απαιτεί η Οδηγία 2001/42/ΕΚ και η εθνική νομοθεσία.

 Τέλος, με το άρθρο 5 συστήνεται ειδική υπηρεσία προώθησης και αδειοδότησης τουριστικών επενδύσεων στον ΕΟΤ, με το άρθρο 6 συγκροτείται κεντρική συντονιστική ομάδα αδειοδότησης για τις τουριστικές επενδύσεις ενώ με το άρθρο 7 επιλύονται σημαντικά ζητήματα εφαρμογής του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τον Τουρισμό.

Πάντως, προβληματισμό δημιουργεί το γεγονός ότι δεν επιχειρείται ο συγκερασμός των ως άνω στόχων με την προστασία του περιβάλλοντος. Ωστόσο, με τις διατάξεις του άρθρου 24 του Συντάγματος το φυσικό και το πολιτιστικό περιβάλλον έχουν αναχθεί σε αυτοτελώς προστατευόμενα αγαθά.

Παρακαλω να ορισουμε μια συναντηση για την εξεταση των αποψεων σας στο νομοσχεδιο αυτό.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου