"Περίεργες" κινήσεις παρατηρούνται τώρα στο μέτωπο του Αποσελέμη, ωστόσο από πλευράς υπουργείου Υποδομών αλλά και Δήμου Χερσονήσου δεν εκφράζεται ιδιαίτερη ανησυχία, αφού εκτιμάται πως πρόκειται για το γνώριμο εργολαβικό παιχνίδι πιέσεων ώστε να επισπευστούν οι αργοπορημένες - είναι η αλήθεια - πληρωμές προς τον ανάδοχο του έργου...
Σύμφωνα με την εφημερίδα ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ οι περίεργες κινήσεις έχουν να κάνουν με κάποιες προειδοποιητικές βολές της εταιρείας ΑΚΤΩΡ, συμφερόντων Μπόμπολα, η οποία το γυροφέρνει από εδώ και από εκεί να κινήσει τη διαδικασία διάλυσης της εργολαβίας, με "πάτημα" τις καθυστερήσεις στην πληρωμή των λογαριασμών εκ μέρους του κράτους.
Σε ό,τι αφορά το έργο του Αποσελέμη, το κομμάτι υλοποίησης του φράγματος από το Κοινοτικό Ταμείο Συνοχής έχει πλέον ολοκληρωθεί και τώρα η χρηματοδότηση ρέει αποκλειστικά από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων. Πρόγραμμα βέβαια που, λόγω της μεγάλης οικονομικής δυσπραγίας, κυλά κυριολεκτικά αγκομαχώντας, με φυσική συνέπεια οι πληρωμές στους εργολάβους για τα εκτελούμενα έργα να καταβάλλονται με καθυστέρηση. Ένα από τα δημόσια έργα στα οποία η χρηματοδότηση δε ρέει ομαλά είναι φυσικά και αυτό του Αποσελέμη, κάτι που έχει προκαλέσει την αντίδραση της εταιρείας ΑΚΤΩΡ, από όπου παρατηρούνται τον τελευταίο καιρό τα συνήθη και αναμενόμενα σε αυτές τις περιπτώσεις τερτίπια.
Η ανάδοχος εταιρεία, δηλαδή, τη μια μετακινεί ή αποσύρει τα μηχανήματα από το εργοτάξιο, την άλλη κάνει κάποιες απολύσεις ή αναγγέλλει στάση εργασιών, ενώ προειδοποιεί ακόμη και με αποχώρηση από το έργο! Δεν πρόκειται για τωρινά μονάχα φαινόμενα, αφού ανάλογες κινήσεις έχουν γίνει από την εταιρεία ΑΚΤΩΡ στο φράγμα και τα προηγούμενα χρόνια, όταν και πάλι αργούσαν οι πληρωμές, και για το λόγο αυτό εκτιμούν τόσο στο υπουργείο Υποδομών όσο και στο Δήμο Χερσονήσου, που φυσικά αγωνιά μη μείνει με ένα έργο μισοτελειωμένο και μια περιοχή αφημένη σε κρανίου... τόπο, πως πρόκειται για άσκηση πίεσης και τίποτε παραπάνω...
Απόλυτα καθησυχαστικές ήταν εξάλλου οι απαντήσεις που έλαβε ο δήμαρχος Χερσονήσου Ζαχαρίας Δοξαστάκης από το υπουργείο. Σε επικοινωνία που είχε με το γενικό γραμματέα του ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Οικονομίδη, ο ίδιος έλαβε τη διαβεβαίωση πως οι οφειλές προς την εταιρεία ΑΚΤΩΡ θα τακτοποιηθούν άμεσα, μέσα στον Ιούλιο, και πως η εργολαβία αυτή, η οποία έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό 85% περίπου, θα ολοκληρωθεί κανονικά. Γιατί, για να μην ξεχνιόμαστε, για το φράγμα προέκυψε εσχάτως και νέα μεγάλη εργολαβία, ύψους 68 εκατ. ευρώ, την οποία δεν πήρε ο ΑΚΤΩΡ, αλλά η "Ιντρακάτ", συμφερόντων Σωκράτη Κόκκαλη.
Η "Ιντρακάτ", κατά τη δημοπρασία που έγινε στις 24 Μαΐου στο υπουργείο Υποδομών, μειοδότησε έναντι τόσο του ΑΚΤΩΡΑ όσο και των άλλων τριών μεγαλοκατασκευαστικών εταιρειών που "χτύπησαν" την εργολαβία. Τότε η Κοινοπραξία "Θέμελη Α.Ε.-Ελληνική Υδροκατασκευή Α.Ε." είχε δώσει έκπτωση 15,79%, η εταιρεία ALPINE BAU Gmbh είχε δώσει έκπτωση 20,51%, η κοινοπραξία J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε.-GHELLA SpA-COGEIS SpA 26,35% και ο ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ 30,4%, για να πάρει την εργολαβία η "Ιντρακάτ" δίνοντας τη μεγαλύτερη έκπτωση (32,14%).
Η νέα εργολαβία, αυτή των 68 εκατ. ευρώ, έχει ως κύριο αντικείμενο την κατασκευή της δύσκολης τεχνικά σήραγγας, μήκους 3,4 χιλιομέτρων, από το Οροπέδιο Λασιθίου στον ταμιευτήρα του Αποσελέμη, καθώς επίσης και μια σειρά υποστηρικτικών-ενισχυτικών έργων. Το γεγονός πως ο ΑΚΤΩΡ τη "χτύπησε" αλλά την έχασε από την "Ιντρακάτ" έβαλε... ψύλλους στα αφτιά πολλών, μήπως και τα τερτίπια τώρα της εταιρείας συμφερόντων του Μπόμπολα έχουν να κάνουν με αυτή ακριβώς την εξέλιξη...
Για κατασκευαστικούς κολοσσούς σε ό,τι αφορά το εγχώριο γίγνεσθαι μιλάμε άλλωστε, και κανείς δεν μπορεί να αποκλείει τίποτε περί άτυπων συμφωνιών κάτω από το τραπέζι. Κάποιοι, πάντως, το έχουν ήδη σίγουρο πως οι δύο εργολαβίες θα γίνουν ουσιαστικά μία, με τις δύο αναδόχους εταιρείες να τα βρίσκουν και, κατόπιν μεταξύ τους σύμβασης, το έργο να ολοκληρωθεί τελικά με έναν, αντί για δύο εργολάβους...
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου