Έχει πάρει αριθμό Φ.Ε.Κ. και είναι θέμα ημερών ή και ωρών η σχετική δημοσίευση στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης ώστε στην συνέχεια το υπουργείο Υποδομών να αρχίσει την σταδιακή υλοποίηση όσων περιλαμβάνει το περιεχόμενό της.
Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου, λίγες μόλις μέρες πριν τον ανασχηματισμό και την αντικατάστασή του στο υπουργείο Οικονομικών, στο γραφείο του οποίου παρέμενε για αρκετό διάστημα η διυπουργική απόφαση (υπουργού Υποδομών και υπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης) καθώς το ποσόν του Μετοχικού Κεφαλαίου που προβλέπεται να καταβάλλει το Ελληνικό Δημόσιο αποτελούσε τροχοπέδη, τελικά ύστερα από ισχυρές πιέσεις που δέχτηκε από την Κρήτη, ήρε τις επιφυλάξεις του και υπέγραψε την απόφαση σύστασης της εταιρείας. Φαίνεται μάλιστα να είναι ένα από τα τελευταία έγγραφα (αν όχι το τελευταίο) που υπέγραψε ως υπουργός Οικονομικών.
Όπως είναι γνωστό, η εταιρεία φέρει τον διακριτικό τίτλο «Υποδομές Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε» και θα εποπτεύεται από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το αρχικό Μετοχικό Κεφάλαιο της ορίζεται σε τέσσερα εκατομμύρια ευρώ ποσόν που θα καλυφθεί από τον τακτικό προϋπολογισμό ενώ ομοίως θα καλύπτονται και οι λειτουργικές και διοικητικές δαπάνες της εταιρείας που προβλέπεται να ανέρχονται κατ’ ελάχιστον σε τέσσερα εκ. ευρώ ετησίως.
Αναλυτικά
ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ Ύστερα από καθυστέρηση 18 μηνών ιδρύθηκε η εταιρεία «Υποδομές Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε.» • Σε τέσσερα εκατομμύρια ευρώ ορίζεται το μετοχικό κεφάλαιο • Προβλέπεται η κατασκευή 165 χλμ. αυτοκινητόδρομου και η κατασκευή/βελτίωση 161 χλμ δίιχνης εθνικής οδού Οι σκόπελοι για την ίδρυση της εταιρείας «Υποδομές Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε.» ξεπεράστηκαν με καθυστέρηση 18 μηνών. Η πρωθυπουργική δέσμευση τον Ιανουάριο του 2010 αρχικά και η εξαγγελία της ίδρυσής της ένα μήνα αργότερα από τον υπουργό Υποδομών Δημήτρη Ρέππα, πέρασε από «σαράντα κύματα» με ευθύνη και παραγόντων της Κρήτης οι οποίοι άλλοτε με το πρόσχημα ότι δεν προβλέπεται η συμμετοχή της Περιφέρειας σε αυτήν και άλλοτε ότι η ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ καλύπτει τις ανάγκες κατασκευής/βελτίωσης του Βόρειου Οδικού Άξονα του νησιού, συνέβαλλαν στην καθυστέρηση σύστασής της. Ύστερα ήταν και η υπογραφή του μέχρι πρότινος υπουργού Οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου που εκκρεμούσε καθώς δυσκολευόταν να εγκρίνει το ποσόν των τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας που προβλέπεται να καλυφθεί από τον τακτικό προϋπολογισμό. Τελικά, υπό την πίεση των φορέων της Κρήτης και την σκληρή κριτική που ασκήθηκε στα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη αλλά και στον ίδιο τον πρωθυπουργό, οι οποίοι κατηγορήθηκαν για εμπαιγμό των κατοίκων της Κρήτης, κι εδώ αξίζει να αναφερθεί η καίρια παρέμβαση του βουλευτή Ρεθύμνου και υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μανώλη Όθωνα, προς τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου στις αρχές της περασμένης εβδομάδας λίγο πριν τον ανασχηματισμό τον οποίο κάλεσε να υπογράψει την διυπουργική απόφαση, υποχρεώθηκε ο τελευταίος να βάλει την πολυπόθητη υπογραφή του και με την διαδικασία του επείγοντος πήρε αριθμό ΦΕΚ και είναι θέμα ημερών η δημοσίευσή της. Η διυπουργική απόφαση υπάρχει πιθανότητα να έφτασε στο Εθνικό Τυπογραφείο με ορισμένες αλλαγές. Τα «Ρ.Ν.» δημοσιεύουν παρακάτω τα βασικά σημεία του περιεχομένου του σχεδίου για τη σύσταση, τη λειτουργία και την χρηματοδότηση της εταιρείας που θα φέρει τον διακριτικό τίτλο «Υποδομές Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε.», όπως είχε φτάσει στο γραφείο του κ. Παπακωνσταντίνου, με τις υπογραφές των υπουργών Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μ. Χρυσοχοΐδη και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππα.
Απόφαση
Ιδρύεται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με τη μορφή Ανώνυμης Εταιρίας και επωνυμία «Υποδομές, Μεταφορές και Δίκτυα Ανάπτυξης Κρήτης Ανώνυμη Εταιρεία» με το διακριτικό τίτλο «Υποδομές Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε.», που εποπτεύεται από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφοράς και Δικτύων και παρακάτω αναφέρεται ως «Εταιρεία». 2. Σκοπός της Εταιρείας είναι: α. Ο σχεδιασμός, μελέτη, κατασκευή, επέκταση, βελτίωση, λειτουργία συντήρηση, εκμετάλλευση, οργάνωση, εξοπλισμός, διοίκηση, επίβλεψη και παρακολούθηση του έργου Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, του υπόλοιπου Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών Κρήτης, καθώς και του λοιπού οδικού δικτύου, το οποίο άμεσα ή έμμεσα εξυπηρετεί το έργο ή συνδέεται με αυτό. β. Η ολική ή μερική ανάθεση, στο πλαίσιο των κειμένων διατάξεων ή κατόπιν διαγωνισμού σε τρίτους, της μελέτης και/ή της κατασκευής και/ή της επέκτασης και/ή της συντήρησης και/ή της οργάνωσης και/ή του εξοπλισμού και/ή της εκμετάλλευσης ή/και της χρηματοδότησης ή/και της διαχείρισης των πιο πάνω έργων, καθώς και της επίβλεψης και/ή της παρακολούθησης της εκτέλεσης των σχετικών συμβάσεων και του ελέγχου των σχετικών μελετών. γ. Ο σχεδιασμός, μελέτη, κατασκευή, λειτουργία, συντήρησης, εκμετάλλευση και διαχείριση οποιουδήποτε άλλου έργου υποδομής μεταφορών ή επικοινωνιών ή δικτύων, στην Κρήτη και στη λοιπή Ελλάδα ή στην αλλοδαπή που ανατίθεται σ’ αυτήν κατά τις εκάστοτε κείμενες διατάξεις, είτε από το Ελληνικό Δημόσιο είτε από τρίτους. δ. Ο σχεδιασμός, μελέτη, κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση και διαχείριση παρόδιων εκτάσεων. ε. Η παροχή προς τρίτους έναντι ανταλλάγματος συμβουλευτικών υπηρεσιών σχεδιασμού, μελέτης, κατασκευής, λειτουργίας, συντήρησης, εκμετάλλευσης και διαχείρισης υποδομών και δικτύων μεταφορών και επικοινωνιών. Η εισήγηση σε θέματα σχετικά με τα παραπάνω. στ. Η συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις οποιασδήποτε μορφής ή τύπου, με το αυτό ή παρεμφερές αντικείμενο εργασιών, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. 3. Η Εταιρεία είναι επιχείρηση κοινής ωφέλειας, διέπεται από τις διατάξεις για τις επιχειρήσεις αυτές και λειτουργεί σύμφωνα με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας. Με την επιφύλαξη των εξαιρέσεων που ορίζονται στο άρθρο 5 του Ν. 2229/1994 και των διατάξεων του Ν. 2190/94 και του ν. 2527/1997, η Εταιρεία δεν υπάγεται στις διατάξεις που διέπουν τους οργανισμούς και τις επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα. 4. Η χρηματοδότηση της Εταιρείας για την υλοποίηση και πληρωμή των προγραμματισμένων έργων αρμοδιότητάς της, θα γίνεται σταδιακά από το Π.Δ.Ε. σύμφωνα με την πρόοδο υλοποίησης των έργων και τις δημιουργούμενες ανάγκες πληρωμών. 5. Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, το οποίο θα αφορά μόνο λειτουργικές/διοικητικές δαπάνες ορίζεται σε 4.000.000 ευρώ και θα καλυφθεί από τον τακτικό προϋπολογισμό της ΓΓΔΕ του ΥΠΥΜΕΔΙ (Ειδικός Φορέας 39-130). Η καταβολή του μετοχικού κεφαλαίου που αφορά στις λειτουργικές/διοικητικές δαπάνες και οι οποίες κατ’ ελάχιστον θα είναι 4.000.000 ευρώ κατ’ έτος θα γίνεται επίσης από τον τακτικό προϋπολογισμό της ΓΓΔΕ του ΥΠΥΜΕΔΙ (Ειδικός Φορέας 39-130). 6. Για την ίδρυση, οργάνωση, διοίκηση και λειτουργία της εταιρείας εφαρμόζονται οι διατάξεις του Κεφ. Α του Ν. 3429/2005, οι διατάξεις του άρθρου 5 του Ν. 2229/1994 και ο Κ.Ν.2190/1920 εκτός από τις διατάξεις του εκείνες που αντίκεινται στο άρθρο αυτό. 7. Για τη στελέχωση της υπό σύσταση εταιρίας θα χρησιμοποιηθούν κυρίως στελέχη της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» καθώς και στελέχη της ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ της ΓΓΔΕ/ΥΠΟΜΕΔΙ Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» θα προσφέρει επίσης την τεχνογνωσία και τα οργανωτικά συστήματα στην υπό σύσταση εταιρεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός των παραπάνω, στο σχέδιο της απόφασης αναφέρεται ότι: «Το γεγονός ότι υπάρχει ανάγκη για την ταχύτερη προώθηση της μελέτης και κατασκευής του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών Κρήτης και ιδιαιτέρως του έργου Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), προϋπολογισμού άνω των 2.000 εκατ. ευρώ καθώς και του λοιπού δικτύου που άμεσα ή έμμεσα εξυπηρετεί το έργο ή συνδέεται με αυτό. Επισημαίνεται ότι στο αντικείμενο της υπό σύσταση εταιρείας περιλαμβάνεται κατ’ ελάχιστον η κατασκευή 185 χλμ. αυτοκινητόδρομου καθώς και η κατασκευή/βελτίωση 161 χλμ. δίιχνης εθνικής οδού». πηγή:rethnea.gr
|
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου