Read more: http://www.mybloggerstuff.com/2013/08/add-facebook-open-graph-metadata-in-blogger.html#ixzz3mgVXLk8t

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

Δράση Τώρα για να σωθεί ο τουρισμός μας..

(αναδημοσίευση από την Ελεύθερη Ζώνη www.elzoni.gr)

Γράφει η Όλγα Κεφαλογιάννη

Τα αρνητικά αποτελέσματα της γενικότερης πολιτικής λιτότητας και δημοσιονομικής προσαρμογής φαίνονται πλέον και στον τομέα του τουρισμού. Την ώρα που η χώρα βυθίζεται στην ύφεση, την ώρα που η ελληνική οικονομία αναζητά απελπισμένα έσοδα, ο ελληνικός τουρισμός όφειλε να αποτελεί τον κεντρικό μοχλό ανάπτυξης.

Η κατάργηση του υπουργείου Τουρισμού, μοιάζει να αποτελεί την «ουρά» του παλαιού συμπλέγματος που είχε διατυπωθεί με την γνωστή πλέον φράση «να μην γίνουμε γκαρσόνια της Ευρώπης».

Αλλά δεν υπάρχουν πλέον ούτε τα περιθώρια, ούτε η πολυτέλεια να βλέπουμε τον τουρισμό μας με τα μάτια της δεκαετίας του 1980. Δεν είναι δυνατόν να μένει χωρίς θεσμική κάλυψη ο πλουτοπαραγωγικός τομέας που προσφέρει στη χώρα το 18% του ΑΕΠ.

Εδώ και 18 μήνες δεν έχουμε λάβει ούτε μία πειστική απάντηση για τους λόγους που οδήγησαν σε αυτήν την πολιτική επιλογή. Η θεσμική υποβάθμιση του τουριστικού τομέα προετοιμάζει το έδαφος για την πλήρη υποβάθμιση της τουριστική πολιτικής. Και μαρτυρά έλλειμμα τουριστικής συνείδησης.

Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και η εκστρατεία συκοφάντησης του ΕΟΤ, ενός ιστορικού οργανισμού που και πολλά έχει προσφέρει στον Ελληνικό Τουρισμό και ακόμα περισσότερα θα μπορούσε να προσφέρει σήμερα. Στα γραφεία του ΕΟΤ εξωτερικού προκλήθηκε μια άνευ προηγούμενου σύγχυση, σε μια συγκυρία που ο ελληνικός τουρισμός χρειαζόταν όσο ποτέ συντεταγμένη και μεθοδική προώθηση. Η ίδια τακτική ακολουθήθηκε και για την ΕΤΑ, που επί οκτώ μήνες έμεινε χωρίς Διοίκηση.

Απογοητευτική η κατάσταση όσον αφορά στο ΕΣΠΑ, στο ειδικό χωροταξικό και την τουριστική κατοικία, τον συνεδριακό τουρισμό, ενώ ο αναπτυξιακός νόμος αγνόησε επιδεικτικά το πολύτιμο αυτό κεφάλαιο της ελληνικής οικονομίας.

Μια ακατανόητη πολιτική ακολουθείται στους τομείς των αερομεταφορών, της ακτοπλοΐας, του καμποτάζ, της γραφειοκρατίας και κάθε αναπτυξιακής πρωτοβουλίας.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το θέμα της τουριστικής προβολής της χώρας. Ζήτημα ύψιστης εθνικής σημασίας, αλλά παρ’ όλα αυτά η προβολή της χώρας μας παραμένει χωρίς τεχνοκρατική και επικοινωνιακή στήριξη.

Η κυβέρνηση υποστηρίζει πως δεν υπάρχουν λεφτά για κάτι τέτοιο. Πρέπει, όμως, να μάθουμε πώς αξιοποιούνται τα χρήματα από τα έσοδα του καζίνου και πώς και πού διατέθηκαν τα χρήματα από την λειτουργική νομιμοποίηση.

Μια πρόταση είναι να περάσει ένα μέρος του προϋπολογισμού των Μεσογειακών Αγώνων που ακυρώθηκαν στην προβολή του ελληνικού τουρισμού.

Τώρα είναι η στιγμή για να διεκδικήσει η χώρα μας ένα μερίδιο της αγοράς. Ήταν καλή η ιδέα για προβολή μέσω του διαδικτύου, αλλά δυστυχώς και αυτή έμεινε στα χαρτιά.

Η πραγματικότητα που βιώνουμε είναι κάτι παραπάνω από ζοφερή. Η ανεργία έχει εκτιναχθεί στο 14,8%.Η ύφεση καταγράφεται για το τέταρτο τρίμηνο του 2010 στο 6,6%.Ο τουρισμός μπορεί και πρέπει να παίξει καθοριστικό ρόλο στην ανάκαμψη της Ελληνικής Οικονομίας. Μπορεί και πρέπει να λειτουργήσει ως ο μοναδικός παραγωγικός τομέας που έχει τη δυναμική άμεσα, να μας οδηγήσει στην έξοδο από την κρίση. Μπορεί και πρέπει να ανακτήσει δεσπόζουσα θέση στην τουριστική αγορά της Μεσογείου. Μπορεί και πρέπει να ενδυναμωθεί με την εισαγωγή και χρήση σύγχρονων αναπτυξιακών εργαλείων.

Αν δεν υπάρξει αλλαγή κατεύθυνσης, δεν πρόκειται να πάμε πολύ μακριά. Ο ελληνικός τουρισμός θα συνεχίσει να καταβαραθρώνεται. Η οικονομία μας θα συνεχίσει να αποδυναμώνεται. Η ελληνική κοινωνία θα συνεχίσει να παλεύει με τα δεινά της ύφεσης. Η αλλαγή πορείας είναι επιβεβλημένη. Η χώρα δεν αντέχει άλλες απώλειες στον τουριστικό τομέα.

--Η κ. Όλγα Κεφαλογιάννη είναι βουλευτής Ρεθύμνου και αρμόδια τομεάρχης για θέματα τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας


Πηγή: elzoni.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου