Αναλυτικά η ερώτηση:
«Η στήριξη της νησιωτικότητας -με ιδιαίτερη έμφαση στη μικρονησιωτικότητα-, θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα. Με κάθε μέσο και χρηματοδοτικό εργαλείο, θα πρέπει να προωθείται η περιφερειακή ανάπτυξη, η τόνωση των τοπικών μικρο-οικονομιών, η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και ευκαιριών στο νησιωτικό κόσμο και η άρση των ανισοτήτων μεταξύ νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας.
Μέτρο πολύτιμο προς αυτή την κατεύθυνση (ιδιαίτερα στις μέρες μας όπου το κόστος διαβίωσης στα νησιά είναι πολύ μεγάλο), αποτελεί το Μεταφορικό Ισοδύναμο (Μ.Ι.). Το μέτρο, το οποίο μέχρι σήμερα χρηματοδοτείται αποκλειστικά από εθνικούς πόρους, αποσκοπεί στο να συμβάλει ουσιαστικά στη μείωση του υψηλού κόστους μεταφοράς που επωμίζονται οι νησιώτες.
Ωστόσο έχει γίνει φανερό ότι η κάλυψη των αναγκών υπερβαίνει τις εθνικές δημοσιονομικές δυνατότητες με σημαντικές καθυστερήσεις την καταβολή των ενισχύσεων. Το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου παραμένει εκτός του ευρωπαϊκού πλαισίου στήριξης της νησιωτικότητας αν και είναι απολύτως ευθυγραμμισμένο με τις ευρωπαϊκές πολιτικές συνοχής.
Στο πλαίσιο αυτό πολλοί παραγωγικοί φορείς έχουν προτείνει την ένταξή του σε ευρωπαϊκά προγράμματα όπως π.χ. Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης 2021-2027, Ταμείο Συνοχής και Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης κ.λπ.
Ερωτάται η Επιτροπή:
-Τι μέτρα προτίθεται να λάβει για τη στήριξη της νησιωτικότητας;
-Ποια κοινοτικά ταμεία μπορούν να χρηματοδοτήσουν το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδυνάμου;»

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου