Read more: http://www.mybloggerstuff.com/2013/08/add-facebook-open-graph-metadata-in-blogger.html#ixzz3mgVXLk8t

Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2024

Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης : Ήρθε η ώρα για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στην εστίαση

Ο Βουλευτής Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παναγιώτη Θεοδωρικάκο, Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρο Σκυλακάκη, Δικαιοσύνης, Γιώργο Φλωρίδη έθεσε το ζήτημα του εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία του κλάδου της εστίασης.

Πρόκειται για μία μεταρρύθμιση της Κυβέρνησης που θα αναμορφώσει το επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον του κλάδου με όρους ισότητας, ασφάλειας δικαίου και βιώσιμης ανάπτυξης, για τη στήριξη του δεύτερου μεγαλύτερου κλάδου της ελληνικής οικονομίας τόσο σε αριθμό επιχειρήσεων, όσο και σε αριθμό εργαζομένων.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ :

(α) Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παναγιώτη Θεοδωρικάκο

(β) Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη

(γ) Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρο Σκυλακάκη

(δ) Δικαιοσύνης, Γιώργο Φλωρίδη


Υπουργοί,

Ο κλάδος της Εστίασης αποτελεί ζωτικό κομμάτι της Ελληνικής Οικονομίας.

Συγκεντρώνει 80.000 επιχειρήσεις ενώ με κύκλο εργασιών 9,3 δις ευρώ, απασχολεί 400.000 εργαζόμενους.

Συνδέεται οργανικά με τομείς-κλειδιά για την ελληνική οικονομία, όπως ο τουρισμός και η αγροδιατροφή, γεγονός που δημιουργεί τη βάση ενός ισχυρού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος τόσο σε επίπεδο αστικών κέντρων όσο και στην περιφέρεια.

Τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος επηρεάστηκε από πλήθος μεταβολών, όπως η οικονομική κρίση, η πανδημική κρίση και η ενεργειακή κρίση καθώς και η έλευση των νέων ψηφιακών επιχειρηματικών μοντέλων.

Η περίοδος των πολλαπλών και αλλεπάλληλων κρίσεων των τελευταίων ετών σε συνδυασμό με τα βάρη που είχαν συσσωρευτεί σε αυτές τις επιχειρήσεις από τη μνημονιακή περίοδο είχε σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις ιδίως στις μικρότερες από αυτές.

Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για την Κυβέρνηση να προχωρήσει στην αντιμετώπιση των στρεβλώσεων που ταλαιπωρούν τον κλάδο.

Συγκεκριμένα :

Ένα ζήτημα που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία των επιχειρήσεων του κλάδου αφορά στην ισχύουσα Υπουργική Απόφαση Α5/1985 (ΥΑ Α5/3010 ΦΕΚ Β/593/1985), όπως ισχύει, με την οποία ορίζονται «Μέτρα προστασίας της Δημόσιας Υγείας από θορύβους μουσικής των Κέντρων διασκέδασης και των λοιπών καταστημάτων».

Στην ανωτέρω Υπουργική Απόφαση, ορίζεται ως μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ηχοστάθμης τα 100 db για τα κέντρα διασκέδασης και 80 db για όλα τα άλλα.

Με τον ν.4637/18.11.2019 αρ.10 οι παραβάσεις των αστυνομικών διατάξεων της παρ.3β ́του αρ.12 του ν.1481/2014 μετατράπηκαν σε πλημμέλημα με ποινή φυλάκισης μέχρι 5 μήνες ή χρηματική ποινή έως 150 ημερήσιες μονάδες.

Επίσης, σύμφωνα με την παρ. 7Α του ν.3463/2006, όπως ισχύει, (άρθρο 57 Ν. 4249/2014, αρ.10 παρ.1 ν.4915/2022): «Η αστυνομική αρχή του τόπου της έδρας των κέντρων διασκεδάσεως και των καταστημάτων του άρθρου 1 παρ. 1 του π.δ. 180/1979 (Α ́46), καθώς και των λοιπών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, .............., σφραγίζει υποχρεωτικά το κατάστημα για χρονικό διάστημα δέκα ημερών, αν βεβαιώνονται από αστυνομικούς συνολικά, εντός έτους, τρεις παραβάσεις των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. 2 περίπτωση α ́του π.δ. 180/1979, ως ισχύει..............».

Επιπλέον, με το ΠΔ.180/1979, ως ισχύει, προβλέπεται ότι η άδεια καταστήματος αφαιρείται και το κατάστημα σφραγίζεται σε περίπτωσης αστυνομικής ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ τριών παραβάσεων εντός 12μήνου, ασχέτως δικαστικής εκβάσεως των σχετικών διοικητικών προσφυγών, πλην χορηγήσεως αναστολής, ώστε σε περίπτωση μη χορηγήσεως το ένδικο βοήθημα καθίσταται άνευ αντικειμένου και συνεπώς δεν υφίσταται η κατά το Σύνταγμα δικαστική προστασία σε συνέχεια της έλλειψης προηγούμενης ακρόασης.

Επειδή η εξασφάλιση ενός φυσικού περιβάλλοντος ελεύθερου από επιβαρυντικούς για την υγεία θορύβους, είναι δικαίωμα που πηγάζει από το ίδιο το Σύνταγμα.

Επειδή από τα ανωτέρω προκύπτει ότι, οι επιχειρηματίες του κλάδου της εστίασης, αντιμετωπίζονται από την Πολιτεία με τρόπο κατάφωρα περιοριστικό των συνταγματικών ατομικών δικαιωμάτων της προστασίας της προσωπικής ελευθερίας και της ιδιοκτησίας.

Επειδή οι ανωτέρω περιορισμοί των ατομικών δικαιωμάτων των επιχειρηματιών, όπως προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία, υπερβαίνουν το αναγκαίο μέτρο και παραβιάζουν την αρχή της αναλογικότητας.

Επειδή η επιλογή του προσφορότερου μέσου για την επίτευξη του κάθε σκοπού συνιστά πολιτική επιλογή που ανήκει στον δημοκρατικά νομιμοποιημένο νομοθέτη.

Επειδή η Πολιτεία θα πρέπει να στηρίξει τον δεύτερο μεγαλύτερο κλάδο της ελληνικής οικονομίας τόσο σε αριθμό επιχειρήσεων, όσο και σε αριθμό εργαζομένων, εκσυγχρονίζοντας την σχετική νομοθεσία και τις κυρώσεις που προβλέπει, σύμφωνα με την αρχή της πρακτικής εναρμόνισης των συγκρουόμενων συνταγματικών δικαιωμάτων.

Επειδή οι ως άνω διοικητικές κυρώσεις θα πρέπει να επιβάλλονται μόνο μετά την τελεσίδικη απόφαση της διοικητικής δικαιοσύνης για όποιον βεβαίως προσφύγει σε αυτήν, άλλως από την τελεσιδικία της σχετικής ποινικής δίκης.

Ερωτάσθε :

(α) Σκοπεύετε να προβείτε στην κατάργηση της αυτοφώρου διαδικασίας για παραβάσεις των αστυνομικών διατάξεων της παρ.3β ́του αρ.12 του ν.1481/2014;

(β) Σκοπεύετε να προβείτε σε αύξηση του επιτρεπόμενου ορίου των DB κατά 10, ήτοι 110 και 90 αντιστοίχως;

(γ) Προτίθεστε να προβείτε σε σύσταση επιτροπής αναμόρφωσης, εκσυγχρονισμού και κωδικοποίησης της σχετικής νομοθεσίας;


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου