Δεύτερος μετά τον ελληνικό στόλο είναι ο κινέζικος, που ακολουθεί με 6.600 πλοία αλλά με μικρότερη μεταφορική ικανότητα, η οποία διαμορφώνεται στους 309.870.897 dwt και μερίδιο 13,3%.
Οι υπόλοιποι της κατάταξης
Την πρώτη πεντάδα των χωρών -μετά την Ελλάδα και την Κίνα- που διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο συμπληρώνουν παντοδύναμα θαλασσινά έθνη όπως η Ιαπωνία με μερίδιο 10,4%, η Σιγκαπούρη με 6,3% και το Χονγκ Κονγκ με 5,8%.
Ο παγκόσμιος στόχος αποτελείται από περίπου 109.000 πλοία υπολογίζοντας εκείνα που ζυγίζουν τουλάχιστον 100 μεικτούς τόνους. Η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου αυξήθηκε κατά 3,4% το 2023 με τον ρυθμό αύξησης να έχει συγκρατηθεί από τη μέση αύξηση κατά 5,2% που είχε σημειωθεί την περίοδο 2005-2023.
Η εικόνα της αύξησης του στόλου δείχνει ξεκάθαρα τον τρόπο με τον οποίο αλλάζουν οι εμπορικές και ενεργειακές συνήθειες ανά τον κόσμο, καταγράφοντας άλμα κατά σχεδόν 8% της χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ και ταυτόχρονα αύξηση 6,4% των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου.
Την ίδια στιγμή η ανάπτυξη των δεξαμενόπλοιων παρέμεινε χαμηλή και αυξήθηκε με ρυθμό χαμηλότερο από 2%.
Η UNCTAD εκτιμά ότι το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο θα αυξηθεί κατά 2% φέτος και κατά μέσο όρο 2,4% ετησίως έως το 2029. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, η ανάπτυξη αυτή θα ακολουθήσει την παγκόσμια οικονομική πορεία, αντιστρέφοντας έτσι την πτώση που παρατηρήθηκε το 2023.
Τα στοιχεία παρουσίασε ο ΟΗΕ μέσα στην εβδομάδα που πέρασε και συγκεκριμένα η UNCTAD -η Επιτροπή Εμπορίου και Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών- με την εικόνα που μεταφέρεται στους αριθμούς να αφορά την κατάσταση του παγκόσμιου στόλου κατά την 1η Ιανουαρίου 2024.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου