Read more: http://www.mybloggerstuff.com/2013/08/add-facebook-open-graph-metadata-in-blogger.html#ixzz3mgVXLk8t

Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2024

Πρώτη παγκοσμίως η Ελληνική ναυτιλία

Μόλις οκτώ πλοία απέχει ο ελληνόκτητος στόλος από τα 5.000 καράβια, τα οποία σήμερα οργώνουν στις θάλασσες όλου του κόσμου. Τα 4.992 ελληνικά πλοία έχουν συνολική μεταφορική ικανότητα 394.977.181 dwt (μονάδα μέτρησης, συνεκτικά το άθροισμα των βαρών του φορτίου, των καυσίμων, του πόσιμου νερού, του έρματος, των προμηθειών, των επιβατών και του πληρώματος) και διατηρούν την πρώτη θέση παγκοσμίως με μερίδιο 16,9%

Δεύτερος μετά τον ελληνικό στόλο είναι ο κινέζικος, που ακολουθεί με 6.600 πλοία αλλά με μικρότερη μεταφορική ικανότητα, η οποία διαμορφώνεται στους 309.870.897 dwt και μερίδιο 13,3%. 

Οι υπόλοιποι της κατάταξης

Την πρώτη πεντάδα των χωρών -μετά την Ελλάδα και την Κίνα- που διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο συμπληρώνουν παντοδύναμα θαλασσινά έθνη όπως η Ιαπωνία με μερίδιο 10,4%, η Σιγκαπούρη με 6,3% και το Χονγκ Κονγκ με 5,8%. 

Ο παγκόσμιος στόχος αποτελείται από περίπου 109.000 πλοία υπολογίζοντας εκείνα που ζυγίζουν τουλάχιστον 100 μεικτούς τόνους. Η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου αυξήθηκε κατά 3,4% το 2023 με τον ρυθμό αύξησης να έχει συγκρατηθεί από τη μέση αύξηση κατά 5,2% που είχε σημειωθεί την περίοδο 2005-2023. 

Η εικόνα της αύξησης του στόλου δείχνει ξεκάθαρα τον τρόπο με τον οποίο αλλάζουν οι εμπορικές και ενεργειακές συνήθειες ανά τον κόσμο, καταγράφοντας άλμα κατά σχεδόν 8% της χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ και ταυτόχρονα αύξηση 6,4% των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου. 

Την ίδια στιγμή η ανάπτυξη των δεξαμενόπλοιων παρέμεινε χαμηλή και αυξήθηκε με ρυθμό χαμηλότερο από 2%.

Η UNCTAD εκτιμά ότι το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο θα αυξηθεί κατά 2% φέτος και κατά μέσο όρο 2,4% ετησίως έως το 2029. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, η ανάπτυξη αυτή θα ακολουθήσει την παγκόσμια οικονομική πορεία, αντιστρέφοντας έτσι την πτώση που παρατηρήθηκε το 2023. 

Τα στοιχεία παρουσίασε ο ΟΗΕ μέσα στην εβδομάδα που πέρασε και συγκεκριμένα η UNCTAD -η Επιτροπή Εμπορίου και Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών- με την εικόνα που μεταφέρεται στους αριθμούς να αφορά την κατάσταση του παγκόσμιου στόλου κατά την 1η Ιανουαρίου 2024.


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου