Ο διαγωνισμός -όπως αναφέρει η «Καθημερινή» που ολοκληρώθηκε το 2023 κατέληξε σε επικράτηση της κοινοπραξίας των εταιρειών Grimaldi Euromed S.p.A. & Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε., αμφότερες θυγατρικές του ιταλικού ομίλου με τίμημα 80 εκατ. ευρώ για το 67% του μετοχικού κεφαλαίου.
Η συνολική επένδυση υπολογίζεται έτσι ότι μεσοπρόθεσμα θα ανέλθει κοντά στα 100 εκατ. ευρώ. Τα σχέδια του νέου βασικού μετόχου προβλέπουν μεταξύ άλλων ενεργειακές αναβαθμίσεις με στόχο τον σταδιακό μηδενισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσω ηλεκτροδότησης από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ανάπτυξη συστήματος ηλεκτροδότησης των ελλιμενισμένων πλοίων, εκσυγχρονισμό των υποδομών και του μηχανολογικού και άλλου εξοπλισμού και βελτιστοποίηση των χρόνων φόρτωσης και εκφόρτωσης οχημάτων και επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών.
Το λιμάνι διαθέτει πολύ μεγάλες εκτάσεις χερσαίας ζώνης και εκτιμάται ότι μπορεί να φιλοξενήσει φωτοβολταϊκής εγκατάστασης σημαντικής ισχύος, αναφέρουν πηγές της διοίκησης των Μινωικών Γραμμών.
Παράλληλα ήδη ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου έχει αιτηθεί και λάβει έγκριση για τη χρηματοδότηση, ως έργο κοινού ενδιαφέροντος στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility 2021-2027/ CEF II), με το κωδικό όνομα «HUPPINES» (Heraklion Port UPgrade of Infrastructure, Interconnection and Environmental Sustainability) για την ολοκλήρωση των απαιτούμενων μελετών με σκοπό την αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής του Λιμένα Ηρακλείου, και ειδικότερα την ενίσχυση της θωράκισης και την επέκταση του προσήνεμου μόλου που κατασκευάστηκε το 1960 με συνολικό μήκος 2.390 μέτρα. Στις μελέτες που χρηματοδοτούνται από αυτόν τον μηχανισμό περιλαμβάνεται και η σχεδίαση εγκατάστασης κυματογεννητριών πάνω στη θωράκιση του προσήνεμου μόλου.
Πέραν της ενεργειακής αυτονομίας και αποανθρακοποίησης ο Εμανουέλε Γκριμάλντι θα επιχειρήσει να αναβαθμίσει και να εξοπλίσει έτσι τις υποδομές του λιμανιού ώστε η φορτοεκφόρτωση φορτηγών και επιβατών να γίνεται ταχύτερα, ενώ αντίστοιχα σχέδια υπάρχουν και για τον τερματικό σταθμό της κρουαζιέρας. Τμήμα της χερσαίας ζώνης του λιμανιού αξιολογείται επίσης ως ικανό να λειτουργήσει ως σταθμός μεταφόρτωσης καινούργιων αυτοκινήτων (car terminal), όπως έχει αποφασιστεί να γίνει και στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, τον έλεγχο του οποίου έχει ήδη αποκτήσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου