Ένα βήμα πριν... το εκτελεστικό απόσπασμα ή την ηλεκτρική καρέκλα για όσους παρανομούν βρίσκεται - ούτε λίγο ούτε πολύ - η ελληνική κυβέρνηση, όταν λήγει το ασφαλιστήριο του οχήματός μας έστω... και για μία μέρα. Με ένα κλικ ο τροχονόμος βλέπει στο κομπιούτερ αν το όχημα που βρίσκεται μπροστά του, στο δρόμο, είναι ή όχι ανασφάλιστο.
Και αν είναι, τότε ο οδηγός ακινητοποιείται αμέσως, του αφαιρείται το δίπλωμα για έξι μήνες, "τρώει" πρόστιμο 250 ευρώ στο δίκυκλο και 500 ευρώ στο αυτοκίνητο και έχει και ποινική δίωξη, δηλαδή περνάει δικαστήριο, με προβλεπόμενη ποινή φυλάκισης από έναν έως και τρεις μήνες!
Μέχρι τώρα ξέραμε ότι από τη στιγμή της λήξης του ασφαλιστικού μας συμβολαίου είχαμε περιθώριο ενός μήνα ακόμα μέχρι να ανανεώσουμε την ασφάλεια του οχήματός μας. Έτσι, στο διάστημα αυτό κάναμε το "κουμάντο" μας. Τώρα όμως ο ένας μήνας μειώθηκε στη μία μέρα, με συνέπεια να βρεθούν πολλοί παραβάτες, οι οποίοι και κινδυνεύουν με πρόστιμο από το κράτος, ακόμα και αν δεν κυκλοφορούν το ανασφάλιστο όχημά τους. Έτσι, με βάση τον ισχύοντα νόμο, οι παραβάτες θα πρέπει να περιμένουν στο σπίτι τους να τους έρθει ραβασάκι με πρόστιμο... 250 ευρώ, αφού αυτό προβλέπεται να κάνει το υπουργείο Οικονομικών μέσα από τα κομπιούτερ του.
Υπερβολική αυστηρότητα
Μπορεί δηλαδή τους μεγαλοεπιχειρηματίες της Ελλάδας, που έχουν βγάλει στο εξωτερικό εκατομμύρια ευρώ, να μην τους... "ξέρουν" τα "τσακάλια" του αρμόδιου υπουργείου, έχουν όμως σε on line σύστημα τους οδηγούς με τα ανασφάλιστα οχήματα από ένα μήνα και πάνω... Θα εφαρμοστεί αυτός ο παράλογος νόμος; Θα δείξει. Εκείνο που είναι σίγουρο όμως είναι ότι ακόμα και οι ίδιοι οι ασφαλιστές χαρακτηρίζουν ως εξαιρετικά υπερβολικό αυτό το νόμο.
Μάλιστα, ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Γιάννης Λιονάκης λέει πως «αυτός ο νόμος ισχύει από φέτος το Μάιο. Απλά οι εταιρείες θεωρούν ότι πρέπει να δώσουν ένα μεταβατικό στάδιο. Έτσι, λένε πως από 1η Ιουλίου θα αρχίσουν να τον εφαρμόζουν. Κάποιες μεγάλες εταιρείες θα αφήσουν ακόμα κάποιο περιθώριο. Αλλά για την Τροχαία, το ασφαλιστήριο που δεν έχει πληρωθεί μετά από μία μέρα λήξης έχει λήξει και ο οδηγός είναι ανασφάλιστος»...
Μέσω υπολογιστή
Όπως εξηγεί ο κ. Λιονάκης, «τώρα πια έχουν τη δυνατότητα να μπαίνουν στο Κέντρο Πληροφοριακών Συστημάτων από το δρόμο και αυτό τους δίνει απάντηση αν είναι ασφαλισμένο ή όχι, επειδή καταργήθηκε πλέον και το σήμα». Από τώρα και μετά μάλιστα, όπως εξηγεί ο ίδιος, «θα σου στέλνουν ειδοποίηση με περιθώριο 8 ημερών για να ασφαλιστείς, θα πληρώνεις 250 ευρώ πρόστιμο. Και αν σου έχουν κόψει και στο δρόμο πρόστιμο 250 ευρώ για το μηχανάκι και 500 ευρώ για το αυτοκίνητο, τα πληρώνεις και αυτά, ασφαλίζεσαι και ενημερώνεται το κέντρο».
Ο κ. Λιονάκης συμφωνεί ότι πρόκειται για «απίστευτα υπερβολικά μέτρα. Από την άλλη, βέβαια, είναι και απίστευτα υψηλός ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων».
Στο ερώτημά μας γιατί να μην έχει το δικαίωμα ο πολίτης να κρατάει ανασφάλιστο ένα αυτοκίνητο ή ένα μηχανάκι όταν δεν το κυκλοφορεί, ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων απαντάει: «Ο νόμος θέλει εν τοις πράγμασι κινούμενο όχημα. Δηλαδή, εάν δεν έχει επίσημα κατατεθεί η πινακίδα για προσωρινή ακινησία ή οριστική διαγραφή, στην πραγματικότητα ο νόμος το θεωρεί κινούμενο. Δεν πιστεύει στο λόγω τιμής το δικό μας»...
Καταλήγοντας, ο Γιάννης Λιονάκης λέει πως «από τη μια έχει υπερβολή στην τιμή, από την άλλη όμως είναι υπερβολικά επικίνδυνο να οδηγείς χωρίς άδεια, χωρίς ασφάλιση, και είναι επικίνδυνο και για τον άλλο κόσμο που μπορεί να εμπλακεί σε ένα ατύχημα με σένα, γιατί θα καταστραφεί, δε θα βρει άκρη ποτέ. Και είναι και υπερβολικά επικίνδυνο το πόσο πολλοί είναι ανασφάλιστοι».
neakriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου