Σημειώνοντας πως η υπερβολική ταχύτητα βρίσκεται στην καρδιά του προβλήματος της οδικής ασφάλειας, αλλά και πως συστήματα περιορισμού ταχύτητας έχουν ήδη εγκατασταθεί στα φορτηγά οχήματα με θετικά αποτελέσματα, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Σπύρος Δανέλλης ζήτησε από τη Κομισιόν με γραπτή ερώτησή του να εξετασθεί η επέκταση της χρήσης των συγκεκριμένων μηχανισμών.
«Σε μια εποχή στην οποία η κλιματική αλλαγή προστίθεται στις ήδη υπάρχουσες ανησυχίες για την οδική ασφάλεια, το γεγονός ότι οι τελικές ταχύτητες της πλειοψηφίας των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης μπορεί να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν τα 180 χιλιόμετρα / ώρα, είναι αρκετά ανησυχητικό», τόνισε ο έλληνας ευρωβουλευτής.
Στην ερώτηση που κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Σπύρος Δανέλλης επικαλείται έρευνα που διεξήχθη στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2008 για την Επιτροπή Ολοκληρωμένων Μεταφορών, η οποία συμπέρανε πως η εγκατάσταση περιοριστών ταχύτητας σε επιβατικά αυτοκίνητα θα μπορούσε να μειώσει τους τραυματισμούς κατά 29%, καθώς επίσης και να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο παράγοντας της ταχύτητας οδήγησης συμβάλλει καθοριστικά στο 30% των θανατηφόρων ατυχημάτων.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
«Η ταχύτητα οδήγησης βρίσκεται στην καρδιά του προβλήματος της οδικής ασφάλειας και ως παράγοντας συμβάλλει καθοριστικά στο 30% όλων των θανατηφόρων ατυχημάτων.
Ως εκ τούτου, η ύπαρξη ασφαλών και κατάλληλων ορίων ταχύτητας πρόκειται για ζήτημα ύψιστης σημασίας για την πολιτική της οδικής ασφάλειας.
Ωστόσο, οι μέγιστες εφικτές ταχύτητες ενός μεγάλου μέρους των σύγχρονων οχημάτων ιδιωτικής χρήσης υπερβαίνουν κατά πολύ τα υψηλότερα όρια ταχύτητας των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ιδιαίτερα σε μια εποχή στην οποία η κλιματική αλλαγή ενισχύει τις ήδη υπάρχουσες ανησυχίες για την οδική ασφάλεια, το γεγονός ότι οι τελικές ταχύτητες της πλειοψηφίας των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 180 χιλιόμετρα / ώρα, είναι αρκετά ανησυχητικό.
Φυσικά, ο καθορισμός των ορίων ταχύτητας γίνεται σε εθνικό επίπεδο. Ωστόσο, υπάρχει ήδη προηγούμενο στην ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με τις συσκευές περιορισμού της ταχύτητας, και συγκεκριμένα η Οδηγία 92/6/ΕΟΚ και η Οδηγία 2002/85/ΕΚ, που αφορούν τα επαγγελματικά οχήματα. Οι συνέπειες της εφαρμογής τους ήταν θετικές για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της περιβαλλοντικής προστασίας. Πέραν αυτής της εμπειρίας, έρευνα που διεξήχθη στο Ηνωμένο Βασίλειο για την Επιτροπή Ολοκληρωμένων Μεταφορών το 2008 συμπέρανε πως η εγκατάσταση περιοριστών ταχύτητας σε επιβατικά αυτοκίνητα θα μπορούσε να μειώσει τους τραυματισμούς κατά 29% και, επίσης τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Θα εξετάσει η Επιτροπή το ενδεχόμενο επέκταση της υποχρεωτικής χρήσης συσκευών περιορισμού της ταχύτητας, όπως π.χ. στα οχήματα των οποίων η τελική ταχύτητα υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια ταχύτητας;»
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου