Read more: http://www.mybloggerstuff.com/2013/08/add-facebook-open-graph-metadata-in-blogger.html#ixzz3mgVXLk8t

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2011

Αεροδρόμιο Κατστελίου: Το χρονικό της κοροιδίας!

                                     
Εγκληματική αμέλεια; Υπόκλιση στα γνωστά άγνωστα συμφέροντα; Καιροσκοπισμός; Αμέλεια; Όποια κι αν είναι η κατηγορία, οι κατηγορούμενοι είναι ένοχοι. Το αεροδρόμιο Καστελίου, ένα έργο ζωής για την Κρήτη, το έργο που θα δώσει ανάσα στο πολεοδομικά ασφυκτιόν Ηράκλειο, το έργο που θα καταστήσει το Ηράκλειο μια σύγχρονη πόλη με ένα σύγχρονο αεροδρόμιο με όλες τις δυνατότητες που έχει ανάγκη, είναι ένα έργο που καρκινοβατεί εξαιτίας της ολιγωρίας των κυβερνήσεων που διαφεντεύουν τον τόπο την τελευταία 10ετία.Ένα έργο που θα δώσει άλλη συνολική ώθηση στην ευρύτερη περιοχή της Πεδιάδας. 

Τρεις κυβερνήσεις, τέσσερις αν θεωρήσουμε (ορθά) τις δύο θητείες Καραμανλή ως διαφορετικές κυβερνήσεις, που υποτίθεται ότι ήθελαν να γίνει το έργο και είχαν αποφασίσει κάτι τέτοιο. Και όμως, τέσσερις κυβερνήσεις έκαναν - και κάνουν, στην περίπτωση της σημερινής - ό,τι μπορούν, μα ό,τι μπορούν, για να μη γίνει το έργο! 

Η εφημερίδα "ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ" αποφασίζει σήμερα να ανοίξει το φάκελο "Αεροδρόμιο Καστελίου", με την ευκαιρία και της κραυγής αγωνίας που αποτελεί η επιστολή του δημάρχου Μινώα Ζαχαρία Καλογεράκη, ο οποίος εκφράζει στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Ραγκούση την απογοήτευσή του για την πορεία που έχει πάρει το έργο. 

Ένα έργο που έχει γίνει έρμαιο μικρών και μεγάλων συμφερόντων, πηγαίνοντας "από τον Άννα στον Καϊάφα", πέφτοντας θύμα άλλοτε "πολέμων αρμοδιοτήτων", άλλοτε "πολέμων εργολάβων", σε άλλες πάλι περιπτώσεις - όπως καταγγέλθηκε και από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ - πολιτικής ιδιοτέλειας στελεχών της κυβέρνησης. Όπως όταν οι βουλευτές Ηρακλείου "ξεμπρόστιασαν" τον υφυπουργό υποδομών κ. Μαγκριώτη, ο οποίος δήλωνε στη συνάντηση με τους βουλευτές του νησιού κατά την παγκρήτια συνδιάσκεψη του ΠΑΣΟΚ ότι «θα υπάρχει κρατική συμμετοχή 500 εκατομμυρίων για το Καστέλι». Μάλιστα κάποιοι επιτέθηκαν στον κ. Μαγκριώτη λέγοντάς του ότι «δεν είναι δυνατό να τα λέτε αυτά» και ότι «πήρατε τα χρήματα του σπατόσημου από το Ηράκλειο και τα πήγατε στη Θεσσαλονίκη».
Προηγουμένως ο κ. Μαγκριώτης είχε φροντίσει να "προλειάνει" το έδαφος για τις εξελίξεις, μιλώντας για ένα «υπερδιαστασιολογημένο έργο» το οποίο «δεν είχε μελέτες», δίνοντας έτσι με τον τρόπο αυτό το στίγμα της "νέας" πορείας του έργου: το αεροδρόμιο Καστελίου δε θα έχει τελικά τις δυνατότητες που θα ήθελαν όλοι, τις δυνατότητες που απαιτούνται από ένα αεροδρόμιο που θα είναι η κύρια πύλη εισόδου σε ένα νησί που κάθε χρόνο υποδέχεται εκατομμύρια τουριστών, αλλά και επισκεπτών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ένα αεροδρόμιο που θα αποτελέσει και αναπτυξιακή "πόρτα" για την περιοχή όπου θα κατασκευαστεί, όπως ακριβώς το αεροδρόμιο Ηρακλείου υπήρξε πυλώνας ανάπτυξης της πόλης του Ηρακλείου, την εποχή που κατασκευάστηκε. 

Ωστόσο σήμερα - όπως θα δείτε στη συνέχεια του αναλυτικού αφιερώματος που ετοιμάσαμε - το αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης» είναι παρωχημένο, ανεπαρκέστατο, δίχως σύγχρονα χαρακτηριστικά, έρμαιο των ανέμων και του καιρού και επίσης "εναγκαλίζει" το πολεοδομικό συγκρότημα Ηρακλείου εξ ανατολών, "στραγγαλίζοντας" οποιαδήποτε δυνατότητα παραπέρα ανάπτυξής του προς την περιοχή αυτή.

Η σύγχρονη τάση θέλει τα αεροδρόμια να βρίσκονται σε απόσταση 20-40 λεπτών από την πόλη την οποία εξυπηρετούν, δε βρίσκονται δηλαδή εντός του πολεοδομικού ιστού αλλά εκτός. Όλες αυτές τις προϋποθέσεις το αεροδρόμιο στο Καστέλι τις καλύπτει. Επίσης αποτελεί ένα έργο που εφόσον γίνει σωστά, με όλες τις αναγκαίες υποδομές, θα αποτελέσει αναπτυξιακή διέξοδο για την ευρύτερη περιοχή του Καστελίου, ανεξαρτήτως των "ρυπογόνων" και άλλων χαρακτηριστικών που θα προκαλέσουν οχλήσεις. Με τις προδιαγραφές που είχαν τεθεί και βάσει των οποίων θα γινόταν το έργο - και βάσει των οποίων έγινε η άγονη δημοπρασία της 18ης Οκτωβρίου - εξασφαλιζόταν η αναπτυξιακή διάσταση του έργου και η περιβαλλοντική του "συμβατότητα". Ωστόσο αυτές οι προδιαγραφές ανατράπηκαν και η κυβέρνηση προχωρά σε "εκπτώσεις", προκειμένου - λέει - να κάνει το "χατίρι" των εταιρειών.

Ποιανού το "χατίρι" τελικά θέλουν να κάνουν αυτοί που διαχειρίζονται τις τύχες του έργου; Πραγματικά επιθυμούν να γίνει αυτό το έργο; Η αξιοπιστία των πολιτικών όχι απλά έχει τρωθεί ανεπανόρθωτα, αλλά το διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, όσο παραμένει μακέτα, συμβολίζει αυτή ακριβώς την αναξιοπιστία του πολιτικού συστήματος. Εύλογη η απορία και για τους τοπικούς φορείς όσο δεν αντιδρούν ενιαία και επιτακτικά, όπως ακριβώς το έπραξαν πριν μία δεκαετία ανατρέποντας ένα μεγάλο «κατασκευαστικό έγκλημα», της λοξής τότε επιλογής. 

Στη συνέχεια μπορείτε να διαβάσετε την επιστολή με την οποία ο Ζαχαρίας Καλογεράκης ζητά από τον υπουργό Υποδομών άμεση ενημέρωση για το τι μέλλει γενέσθαι και επίσης το χρονικό της υπερδεκαετούς κοροϊδίας και αυτά που έγιναν και δεν έγιναν. 

ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ 
Άμεση συνάντηση με τη δημοτική Αρχή Μινώα Πεδιάδας και τους επικεφαλής των παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου ζητά με επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Ραγκούση ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας κ. Ζαχαρίας Καλογεράκης. 
Ο δήμαρχος τονίζει την ανάγκη ενημέρωσης για το χρονοδιάγραμμα στα πλαίσια του οποίου προγραμματίζεται η αναδημοπράτηση του νέου διεθνούς αεροδρομίου Καστελίου. 

Στα πλαίσια αυτά αναφέρεται στην ανάγκη οι προδιαγραφές του νέου διεθνούς αεροδρομίου να είναι αυτές ακριβώς που έχουν προβλεφθεί από τη ΜΠΕ, τονίζοντας ότι η δημοτική Αρχή δε θα δεχτεί εκπτώσεις στους όρους και τις προϋποθέσεις που έχει θέσει μέσα από τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
«Κύριε υπουργέ, στο νέο Δήμο Μινώα Πεδιάδας προγραμματίζεται να κατασκευαστεί το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου. Πρόκειται για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που προγραμματίζεται στην Κρήτη, με πολλαπλά οφέλη όχι μόνο για το νησί, αλλά για ολόκληρη την Ελλάδα και την ελληνική οικονομία, που σε περίοδο κρίσης αναζητεί αναπτυξιακές διεξόδους. Είναι ένα έργο απαραίτητο για το νησί μας, αφού οι ανάγκες που δημιουργεί η αύξηση της τουριστικής κίνησης και όχι μόνο δεν μπορούν καλυφθούν από τα υπάρχοντα αεροδρόμια.

Η θέση της δημοτικής Αρχής έχει εκφραστεί και σε εσάς: είναι θετική υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Μπορεί η κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου Καστελίου να αποτελεί έργο πρώτης προτεραιότητας για το Δήμο μας, ωστόσο κάθε μεγάλο έργο έχει τόσο θετικές όσο και αρνητικές παραμέτρους. Μέλημά μας ως δημοτική Αρχή είναι να μειωθούν οι αρνητικές επιπτώσεις και να προωθηθούν τα θετικά οφέλη που θα αναδείξουν την ευρύτερη περιοχή, με τελικό σκοπό ο Δήμος μας να μην αποτελέσει απλώς διαμετακομιστικό κέντρο, αλλά πόλο έλξης και σημείο προορισμού. 

Το Δημοτικό Συμβούλιο Μινώα Πεδιάδας με απόφασή του έχει διαμορφώσει ένα πλήρες πλαίσιο κατευθύνσεων, δράσεων και παρεμβάσεων που κρίνονται απαραίτητες για να μπορεί να λειτουργήσει το αεροδρόμιο, να υπάρξει η συναίνεση των κατοίκων και της δημοτικής Αρχής, αλλά παράλληλα και για να υπάρξει το αναμενόμενο θετικό αναπτυξιακό αποτέλεσμα για την περιοχή και τους κατοίκους της. 

Ωστόσο, πρόκειται για ένα έργο, η δρομολόγηση του οποίου χρονίζει, καθώς η ανακοίνωση για την κατασκευή του έχει εξαγγελθεί εδώ και δέκα περίπου χρόνια. Μέχρι σήμερα έχουν υπάρξει έξι αναβολές στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Με την υπογραφή των επικαιροποιημένων τευχών δημοπράτησης από εσάς στις 16 Σεπτεμβρίου προχώρησε η δημοπράτηση του έργου στις 18 Οκτωβρίου, η οποία, δυστυχώς, απέβη άγονη. Με μια γενική ανακοίνωση που εκδόθηκε από το υπουργείο σας αναφέρετε ότι θα επαναδημοπρατήσετε το έργο, αφού εξετάσετε ξανά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. 

Έπειτα από αυτήν την εξέλιξη και στα πλαίσια της συνεργασίας που θα πρέπει να υπάρχει με την αυτοδιοίκηση και τους φορείς στη δρομολόγηση και την πορεία μεγάλων έργων, όπως το νέο αεροδρόμιο, ζητάμε να υπάρξει άμεσα συνάντηση με τη δημοτική Αρχή Μινώα Πεδιάδας και τους επικεφαλής των παρατάξεων. Είναι επιτακτική η ανάγκη ενημέρωσης για το χρονοδιάγραμμα στα πλαίσια του οποίου προγραμματίζεται η επαναπροκήρυξη του έργου, καθώς και για το τι σχεδιάζεται σχετικά με τη μείωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του, για να μπορούμε παράλληλα να ενημερώσουμε σχετικά το Δημοτικό Συμβούλιο, τους φορείς και τους κατοίκους της περιοχής.

Θα θέλαμε να καταστήσουμε σαφή για μια ακόμα φορά την ανάγκη οι προδιαγραφές του νέου διεθνούς αεροδρομίου να είναι αυτές ακριβώς που έχουν προβλεφθεί από τη ΜΠΕ. Δε θα δεχτούμε εκπτώσεις στις προϋποθέσεις και στους όρους που έχουμε θέσει ως δημοτική Αρχή. Για εμάς κόκκινες γραμμές είναι τα ζητήματα του περιβάλλοντος, των αποζημιώσεων, των συνοδών έργων και των αντισταθμιστικών οφελών που προβλέπονται για το Δήμο μας για να μπορεί να είναι ασφαλές και λειτουργικό το νέο αεροδρόμιο.

Κύριε υπουργέ, γνωρίζετε ότι το θέμα ταλανίζει την ευρύτερη περιοχή και τους κατοίκους πάνω από 10 χρόνια. Στα πλαίσια αναμονής της υλοποίησης αυτού του εθνικής κλίμακας έργου υποδομής, έχει εδώ και χρόνια σταματήσει η δόμηση και η κεντρική ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου μας. Κάθε ενέργεια επενδύσεων εμποδίζεται από την αναμονή των δεδομένων κατασκευής και λειτουργίας του αεροδρομίου, καθώς αναμφίβολα η υλοποίηση του έργου επηρεάζει και επαναπροσδιορίζει τα οικονομικά, κοινωνικά, περιβαλλοντικά και συνολικά τα αναπτυξιακά δεδομένα της περιοχής μας. 

Έχει λοιπόν διαμορφωθεί ένα συγκεχυμένο τοπίο στο οποίο είναι απαραίτητο να ρίξει φως μια άμεση και ουσιαστική ενημέρωση. Από την πλευρά μας έχουμε τονίσει πολλές φορές τη διάθεση συνεργασίας για οτιδήποτε σχετίζεται με το έργο, προκειμένου να υπάρξει σύμπνοια και κοινή πορεία μεταξύ του φορέα διαχείρισης, που είναι το υπουργείο σας, και του Δήμου, των φορέων και των κατοίκων της περιοχής μας, η οποία θα φιλοξενήσει το έργο. 

Ευελπιστώντας ότι θα ανταποκριθείτε άμεσα στο αίτημά μας για συνάντηση και ενημέρωση γύρω από τα θέματα που σχετίζονται με το έργο, βρισκόμαστε εν αναμονή της απάντησής σας και σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Εξαγγελίες του... αέρα, οφθαλμομελέτες, υποσχέσεις κενές περιεχομένου και... φούσκες. Αυτή είναι η αίσθηση που έχει μείνει από το πολύχρονο σίριαλ του αεροδρομίου Καστελίου. Σίριαλ που είχε ως πρωταγωνιστές, σε α' ρόλο, τρεις πρωθυπουργούς, τους Κώστα Σημίτη, Κώστα Καραμανλή και Γιώργο Παπανδρέου. Πρωταγωνιστές σε β' ρόλο γύρω στους δεκαπέντε υπουργούς-υφυπουργούς και δυστυχώς κομπάρσους τους φορείς και τους πολίτες της ανατολικής Κρήτης...

Από τον Βερελή μέχρι, εσχάτως, τον Ραγκούση, ο ένας μετά τον άλλο οι εκάστοτε αρμόδιοι υπουργοί εξήγγελλαν μετά βαΐων και κλάδων το μεγάλο αναπτυξιακό έργο, δίχως ποτέ όμως να βάζουν, πέρα από τα επικοινωνιακά παιχνίδια, το αεροδρόμιο σε ουσιαστική τροχιά υλοποίησης. Για να μην αναφερθούμε βέβαια στους αρχηγούς των δυο μεγάλων κομμάτων, οι οποίοι είτε ως πρωθυπουργοί είτε ως υποψήφιοι πρωθυπουργοί έπαιζαν πάντα, από την προεκλογική εξέδρα της πλατείας Ελευθερίας, το επικοινωνιακό χαρτί του νέου αεροδρομίου. 

Το χρονικό του σίριαλ
Το Νοέμβριο του 2003 ο τότε υπουργός Μεταφορών κ. Χρήστος Βερελής και ο υφυπουργός κ. Μανόλης Στρατάκης είχαν εξαγγείλει για πρώτη φορά τη δημιουργία του νέου αεροδρομίου Καστελίου παρουσιάζοντας μελέτες και χρονοδιάγραμμα. Οι μελέτες αυτές χαρακτηρίστηκαν «νηπιακές» από την επόμενη κυβέρνηση, δηλαδή τη Ν.Δ., που υποσχέθηκε ότι εκπονεί νέες. Το έργο είχε εξαγγελθεί προεκλογικά από τον πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή από την πλατεία Ελευθερίας του Ηρακλείου. Για πρώτη φορά η Ν.Δ. ασχολήθηκε με το θέμα του αεροδρομίου το Φεβρουάριο του 2006, οπότε και κατήλθε στο Ηράκλειο ο τότε υπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Λιάπης. Προς δυσάρεστη έκπληξη παρουσίασε τις ίδιες μελέτες του ΠΑΣΟΚ. Μάλιστα διαπιστώθηκε ότι οι διαδικασίες βρίσκονταν ακόμη πιο πίσω, καθώς δεν υπήρχε ούτε σχέδιο νόμου, όπως είχε προετοιμάσει η προηγούμενη κυβέρνηση, όμως δυστυχώς δεν πρόλαβε να ψηφιστεί λόγω της προκήρυξης των πρόωρων εκλογών του 2004. Μετά την επίσκεψη του κ. Λιάπη δεν υπήρξε από πλευράς κυβέρνησης κανένα νεότερο, μέχρι που το έργο εξαγγέλθηκε ξανά από τον πρωθυπουργό το Σεπτέμβριο του 2007, πάλι από την πλατεία Ελευθερίας του Ηρακλείου.
Επόμενη βαρύγδουπη εξαγγελία του νέου αεροδρομίου, διά στόματος του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά, το Μάιο του 2008 από το Ηράκλειο. Τότε βέβαια υπήρχε όντως μια σημαντική αλλαγή. Όχι βέβαια επί του πρακτέου, αφού και αυτή η εξαγγελία δεν πήρε ποτέ σάρκα και οστά, αλλά επί των τίτλων. Και αυτό πολύ απλά γιατί για πρώτη φορά το έργο είχε περάσει στη δικαιοδοσία και εξαγγελλόταν από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ και όχι από τον υπουργό Μεταφορών, όπως είχε συμβεί με τους κ.κ. Βερελή και Λιάπη. 
Επόμενος που εξαγγέλλει το αεροδρόμιο, ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας. Η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ακυρώνει το σχεδιασμό της Ν.Δ. και του Γιώργου Σουφλιά, επικαλούμενη τη γνωστή καραμέλα της ελλιπούς προετοιμασίας του έργου. Και έτσι, το Δεκέμβριο του 2009, ο κ. Ρέππας ανακοινώνει νέα δημοπράτηση, αφού πρώτα ολοκληρωθεί, όπως είπε, η μελέτη ραδιοβοηθημάτων που έλειπε! Μέσα στο 2010 και στο 2011 έχουν μεσολαβήσει μονάχα 5 απανωτές αναβολές στη δημοπράτηση του έργου, για να φτάσουμε στον προ ημερών άγονο διαγωνισμό, τον οποίο μάλλον, όπως υποψιάζονται οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ, μεθόδευσε ο νυν υπουργός Υποδομών Γιάννης Ραγκούσης. Επόμενο επεισόδιο του σίριαλ; Νέα τεύχη δημοπράτησης και νέος διαγωνισμός, πιθανώς την άνοιξη, με μικρότερα τεχνικά χαρακτηριστικά για να μειωθεί, όπως ζητούν οι ενδιαφερόμενες εταιρείες, το κόστος του έργου...
Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά τις εξαγγελίες που προηγήθηκαν από τις τρεις προηγούμενες κυβερνήσεις, μιας και οι χειρισμοί της τωρινής κυβέρνησης αποτελούν «φρέσκα κουλούρια»...

Εξαγγελία Βερελή
1) Χρόνος: Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε ανακοινώσει ο τότε υπουργός Μεταφορών κ. Χρήστος Βερελής, το νέο διεθνές αεροδρόμιο θα μπορούσε να λειτουργήσει σε τέσσερα-πέντε χρόνια, δηλαδή το 2009. Το πρώτο τρίμηνο του 2004 θα έβγαινε η προκήρυξη του έργου. Παράλληλα, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα προετοίμαζε την κτηματογράφηση της περιοχής του Καστελίου, όπου θα αναπτυχθεί ο αερολιμένας, για τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις. Το 2005 θα έμπαιναν μπουλντόζες, το 2009 θα ήταν έτοιμη η α' φάση και το 2020 θα ήταν σε πλήρη ανάπτυξη. 
2) Χαρακτηριστικά: Διάδρομος 3 χιλιάδων μέτρων, παράλληλα με διάδρομο της 133 Σ.Μ. Στάθμευση 44 αεροσκαφών, με δυνατότητα επέκτασης για 24 αεροσκάφη. Διπλός τροχιόδρομος, καθώς επίσης και εγκαταστάσεις γενικής αεροπλοΐας και ελικοδρόμια. Αεροσταθμός έκτασης 70 χιλιάδων τ.μ., με δυνατότητα επέκτασης. Ακόμη, προβλέπονταν πλήρεις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης, καθώς και δίκτυο υποδομής με αυτόνομη υδροδότηση και βιολογικό καθαρισμό. 

Η εξαγγελία Λιάπη
1) Χρόνος: Η έναρξη των εργασιών για το νέο αεροδρόμιο ήταν συγκεχυμένη. Είχε ειπωθεί ότι μόλις είχε δοθεί εντολή για τις προκαταρκτικές ενέργειες της ΥΠΑ, ώστε να γίνουν οι μελέτες. Ως τον Ιούνιο 2006 θα είχαν τελειώσει οι προμελέτες και τουλάχιστον σε δύο χρόνια (δηλαδή το 2008) οι οριστικές μελέτες και οι περιβαλλοντικοί όροι. Ο κ. Λιάπης είχε εκτιμήσει ότι ο κατασκευαστικός χρόνος του έργου είναι 8 με 10 χρόνια, χωρίς πρόβλεψη των ενεργειών. 
2) Χαρακτηριστικά: Διάδρομος 3 χιλιάδων μέτρων, παράλληλα με διάδρομο της 133 Σ.Μ. Στάθμευση 44 αεροσκαφών με δυνατότητα επέκτασης για 24 αεροσκάφη. Διπλός τροχιόδρομος, καθώς επίσης και εγκαταστάσεις γενικής αεροπλοΐας και ελικοδρόμια. Αεροσταθμός έκτασης 70 χιλιάδων τ.μ., με δυνατότητα επέκτασης. 

Εξαγγελία Σουφλιά
Επισκεπτόμενος το Ηράκλειο και το Καστέλι, στα τέλη Μαΐου 2008, ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς είχε ανακοινώσει πως το 2009 θα δημοπρατούνταν το έργο και το 2014 ή το 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, εφόσον δεν παρουσιαστούν δικαστικά θέματα που θα προκαλέσουν άλλες καθυστερήσεις. Ο κ. Σουφλιάς όρισε ως καθαρό κατασκευαστικό χρόνο τα 5 με 6 χρόνια, ενώ είπε ότι το έργο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης σε ιδιώτες (όπως τα Σπάτα) και θα στοιχίσει 1,5 δισ. ευρώ, αντί για 900 εκατ. ευρώ που είχε ανακοινώσει το ΠΑΣΟΚ το 2003 και 1,1 δισ. ευρώ που είχε ανακοινώσει το 2006 ο κ. Λιάπης.

Μείναμε με το αναχρονιστικό... «Ν. Καζαντζάκης» 
Τελικό συμπέρασμα; Μια απλή διαπίστωση. Το ότι τα δύο μεγάλα κόμματα συμφωνούν για την αναγκαιότητα και τον επείγοντα χαρακτήρα του έργου όταν βρίσκονται στην κυβέρνηση (και ειδικότερα σε περιόδους πριν από εκλογές) και διαφωνούν ή το σχετικοποιούν μόλις βρεθούν στην αντιπολίτευση. 
Εντωμεταξύ, ο βασικός όγκος των αερομεταφορών εκτελείται σε ένα επικίνδυνο αεροδρόμιο, που λειτουργεί χωρίς περιβαλλοντικούς όρους, κυριολεκτικά δίπλα στα σπίτια και πάνω από τα κεφάλια των μονίμως τρομοκρατημένων κατοίκων της Ν. Αλικαρνασσού, και «εχθρικό» προς τους χιλιάδες επιβάτες που εξυπηρετεί λόγω της ταλαιπωρίας στην οποία υπόκεινται εξαιτίας της έλλειψης υποδομών. Πρόκειται για το αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης» του Ηρακλείου, που είναι το δεύτερο σε κίνηση στην Ελλάδα, αλλά: 
1. Απειλεί τη ζωή χιλιάδων πολιτών, καθώς η πιθανότητα για ένα μείζον αεροπορικό ατύχημα είναι ένα ανά 11,8 έτη! 
2. Παραβιάζει συστηματικά τους περιβαλλοντικούς όρους που του έχουν χορηγηθεί ως το 2006 και την περιβαλλοντική νομοθεσία, χωρίς η ΥΠΑ να κάνει τίποτε, με συνέπεια να τίθεται υπό σοβαρή αμφισβήτηση η εκ νέου έγκριση για τη συνέχεια της λειτουργίας του. 
3. Ηχορυπαίνει απαράδεκτα καθώς οι προσγειώσεις-απογειώσεις δημιουργούν σε μεγάλες οικιστικές περιοχές θόρυβο μεγαλύτερο του επιτρεπόμενου από το νόμο ορίου των 50 decibel.
4. Βάζει φρένο στην ανάπτυξη του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος του Ηρακλείου, εγκλωβίζοντας μια έκταση-φιλέτο που μπορεί να αξιοποιηθεί με ποικίλους τρόπους προς όφελος της τοπικής κοινωνίας. 



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου