Τριακόσια ένα τμήματα και σχολές της
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τελούν σήμερα υπό κατάληψη, όπως δηλώνουν οι ίδιοι οι
φοιτητές και σπουδαστές, που βρίσκονται για άλλη μία φορά στους δρόμους, ενώ
προετοιμάζονται να συμμετάσχουν στις διαδηλώσεις και διαμαρτυρίες που
οργανώνονται στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης. Την ίδια ώρα,
όμως, συνεχίζονται και οι αντιδράσεις για την έλλειψη των σχολικών βιβλίων, ενώ
τη Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου, αρχίζουν τα μαθήματα.
Ο Οργανισμός Έκδοσης Διδακτικών Βιβλίων δηλώνει
ότι τα παιδιά θα πάρουν το 20% των βιβλίων, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των
τίτλων θα είναι έτοιμη στα μέσα Οκτωβρίου, έτσι ώστε να εξομαλυνθεί η
κατάσταση.
Πάντως, το υπουργείο Παιδείας έχει ενημερώσει τα σχολεία για να
αντιμετωπίσουν προσωρινά την κατάσταση με φωτοτυπίες και dvd, κάτι που προκάλεσε
αντιδράσεις από τους καθηγητές.
Ο γγ της ΟΛΜΕ, Θ. Κοτσυφάκης, τόνισε ότι δεν
είναι δυνατόν να «μετατραπούν τα σχολεία σε φωτοτυπικά κέντρα», επεσήμανε ότι τα
μηχανήματα των σχολείων δεν είναι επαγγελματικά, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στο
κόστος των φωτοτυπιών σε σχέση με το βιβλίο. Συγκεκριμένα, ένα βιβλίο κοστίζει
0,80 λεπτά, ενώ 40 σελίδες φωτοτυπιών κοστίζουν τέσσερα ευρώ.
Καθηγητές και
δάσκαλοι, οι οποίοι εξήγγειλαν 24ωρη απεργία για τις 22 Σεπτεμβρίου, έστειλαν
επιστολές σε σχολεία, όπου περιγράφουν τα προβλήματα, προκειμένου τα παιδιά να
ενημερώσουν τους γονείς.
Στις κινητοποιήσεις συμμετέχει και το πανεπιστήμιο
Ρεθύμνου
Στον κύκλο των κινητοποιήσεων, μετά από απόφαση της γενικής
συνέλευσης των φοιτητών, μπήκε και το πανεπιστήμιο Κρήτης στο Ρέθυμνο.
Η
κατάληψη θα διαρκέσει μία εβδομάδα και στη συνέχεια θα αποφασιστεί το μέλλον των
κινητοποιήσεων. Παράλληλα οι φοιτητές αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν δράσεις και
διαμαρτυρίες και στο κέντρο της πόλης.
Από την πλευρά της η νέα πρυτανική
αρχή όπως έχει κατ' επανάληψη επισημάνει: «Θα προσπαθήσει, αφενός να διασφαλίσει
την απρόσκοπτη λειτουργία του πανεπιστημίου Κρήτης και αφετέρου να προβεί σε
όλες τις αναγκαίες ενέργειες ελέγχου της συνταγματικότητας των επιμέρους
διατάξεων του νόμου και ανάδειξης των αδιεξόδων στα οποία οδηγεί, με στόχο να
διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του ελληνικού πανεπιστημίου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου