Την Δευτέρα θα πραγματοποιηθούν οι πρυτανικές εκλογές στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και για πρώτη φορά φέτος ψηφίζουν όλοι οι φοιτητές παίζοντας καθοριστικό ρόλο στην ανάδειξη του σχήματος που θα αναλάβει τη διοίκηση του κορυφαίου επιστημονικού ιδρύματος του νησιού.
Καθοριστικό ρόλο επίσης αναμένεται να παίξουν οι δυο μεγάλες φοιτητικές παρατάξεις της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ και γι’ αυτό έχει μεγάλο ενδιαφέρον πως θα κινηθούν.
Οπως είναι ήδη γνωστό υποψήφιοι πρυτάνεις θα είναι οι καθηγητές Οδυσσέας Ζώρας και Ευριπίδης Στεφάνου.
Στην ψηφοφορία θα λάβουν μέρος όλοι οι καθηγητές με την ψήφο τους να μετρά σε ποσοστό 50%, όλοι οι φοιτητές με την ψήφο τους να μετρά σε ποσοστό 40%, όλα τα μέλη του ειδικού εκπαιδευτικού, εργαστηριακού και τεχνικού προσωπικού και οι διοικητικοί υπάλληλοι, η ψήφος των οποίων μετρά σε ποσοστό 10%.
Κάλπες, τρεις διαφορετικές, θα υπάρχουν στις εγκαταστάσεις των Βουτών, της Κνωσού και του Ρεθύμνου, όπου είναι περίπου ισοκατανεμημένη η δύναμη των καθηγητών. Φέτος, επειδή ψηφίζουν όλοι οι φοιτητές τα αποτελέσματα αναμένεται να ανακοινωθούν πολύ αργά.
Υποψήφιοι αντιπρυτάνεις με τον κ. Ζώρα είναι οι Σπύρος Αναστασιάδης, καθηγητής τμ. Χημείας αντιπρόεδρος Τεχνικού Συμβουλίου & μέλος ΜΟΔΙ, Μιχάλης Ταρουδάκης, καθηγητής πρόεδρος Τμήματος Μαθηματικών, Νίκος Παπαδάκης, αν. καθηγητής πρόεδρος τμήματος Πολιτικής Επιστήμης.
Υποψήφιοι αντιπρυτάνεις με τον κ. Στεφάνου είναι οι Γιώργος Σταθάκης, καθηγητής Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, Κώστας Τζανάκης, καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Γιώργος Τζιρίτας, καθηγητής Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών.
Οι γενικές αρχές του κ. Ζώρα
Στις προγραμματικές του δηλώσεις που έδωσε στη δημοσιότητα ο κ. Ζώρας αναφέρει μεταξύ άλλων:
Αν αναζητούσε κάποιος ένα πεδίο βέβαιης συναίνεσης στη Πανεπιστημιακή Κοινότητα, αυτό θα αφορούσε στην διαπίστωση της εξαιρετικά δύσκολης κατάστασης, στην οποία έχει περιέλθει το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και της ανάγκης διαμόρφωσης μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής επιβίωσης και ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Κρήτης σε ένα περιβάλλον που δείχνει δυσμενές. Το ερώτημα «τι μπορεί να γίνει σήμερα;», έρχεται και επανέρχεται σε συζητήσεις και διαβουλεύσεις αλλά και στο δημόσιο λόγο. Αυτό ακριβώς αποτελεί τη μείζονα πρόκληση για τη νέα πρυτανική Αρχή.
Στο καίριο ερώτημα ποιος είναι ο ρόλος του Πανεπιστημίου σήμερα, θεωρούμε πως η απάντηση έχει τρία σκέλη. To σύγχρονο Πανεπιστήμιο οφείλει: (i) Να αποτελεί την αιχμή καινοτομίας της κοινωνίας μέσω της παραγωγής νέας γνώσης με την έρευνα πρώτης γραμμής, επιδιώκοντας την ερευνητική αριστεία σε όλα τα πεδία και λειτουργώντας μακριά από στρεβλές κατατάξεις των επιστημών σε «πλούσιες» και «φτωχές» ή και ακαδημαϊκά απρεπείς απαξιώσεις επιστημονικών και ερευνητικών πεδίων.
(ii) Να προωθεί έναν ισόρροπο ολισμό Ερευνας και Διδασκαλίας, ώστε η ίδια η μαθησιακή δραστηριότητα να εδράζεται στην ενεργό συμμετοχή του φοιτητή, αλλά και να αρδεύεται από την ερευνητικά εδραιωμένη γνώση και
(iii) να προωθεί τη συγκρότηση επιχειρήματος και τη δυνατότητα κριτικής ανασυγκρότησης, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών που ανατροφοδοτούν την κοινωνία.
Ενα Δημόσιο και Ακαδημαϊκό Πανεπιστήμιο δεν μπορεί παρά να είναι μια ζωντανή κοινότητα με συλλογικότητες και συνευθύνη. Στο πλαίσιο αυτών των αξιακών αφετηριών, καθίσταται σαφές ότι αιφνιδιασμοί και παιχνίδια με τους θεσμούς είναι ανεπίτρεπτα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου