το λιμάνι Ηρακλείου
Τέσσερα λιμενικά συστήματα επιχειρεί να δημιουργήσει η κυβέρνηση σε όλη τη χώρα, στην προσπάθειά της να μεγεθύνει τα οικονομικά μεγέθη των οργανισμών λιμένων, που σήμερα λειτουργούν με τη μορφή και τη δομή ανώνυμης εταιρείας, ώστε στη συνέχεια να δώσει βασικές τους λειτουργίες σε ιδιώτες επενδυτές και να εξασφαλίσει για τα επόμενα έτη υψηλά σταθερά έσοδα για τον κρατικό προϋπολογισμό.
Ωστόσο, υπάρχουν τεχνοκράτες στην κυβέρνηση, οι οποίοι εισηγούνται την εισαγωγή των τεσσάρων διευρυμένων εταιρειών στο Χρηματιστήριο Αθηνών και στη συνέχεια θα δοθεί το 75% του μετοχικού κεφαλαίου και το μάνατζμεντ σε ιδιώτες. Υπάρχει δε συγκεκριμένη απόφαση στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο. Βέβαια, η πρόταση αυτή συναντά έντονες αντιδράσεις σε κομματικό και σε πολιτικό επίπεδο.
Πάντως, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, τα τέσσερα λιμενικά συστήματα που θα προκύψουν από την αναδιάρθρωση των Οργανισμών Λιμένων, θα είναι τα εξής:
- Λιμενικό σύστημα Αττικής, το οποίο θα αποτελείται από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά και τα λιμάνια της Ελευσίνας, του Λαυρίου και της Ραφήνας, ενώ ενδέχεται να ενταχθούν αργότερα και όλα τα μικρά λιμενικά ταμεία του Αργοσαρωνικού.
- Λιμενικό σύστημα Δυτικής Ελλάδας, που θα συγκροτείται από τον Οργανισμό Λιμένος Πάτρας και τα λιμάνια της Κορίνθου, του Κατακόλου, της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας, του Αιγίου και ίσως και της Καλαμάτας.
- Λιμενικό σύστημα Βορείου Ελλάδας, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και θα ενσωματώσει τα λιμάνια του Σταυρού, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, καθώς και του Βόλου.
- Λιμενικό σύστημα Αιγαίου, που θα απορροφήσει τα λιμάνια του Ηρακλείου, όπου θα είναι η έδρα και τα λιμάνια Χανίων, Ρόδου, Κω, Καλύμνου, Μυτιλήνης, Χίου και όλα τα μικρότερα λιμάνια των νησιών του Αιγαίου.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ
Η πρόταση για τη συγκρότηση των λιμενικών συστημάτων θα συζητηθεί στην κυβερνητική επιτροπή την προσεχή εβδομάδα, κατά την οποία θα αποσαφηνιστεί η πολιτική που θα ακολουθηθεί στα λιμάνια. Αν δηλαδή θα εκχωρηθούν τα λιμάνια σε ιδιώτες, αφού προηγηθεί μετοχοποίησή τους ή θα δοθούν επί μέρους χρήσεις των λιμένων σε ιδιώτες - επενδυτές.
Οι εισηγητές της πρώτης πρότασης υποστηρίζουν ότι αν δοθεί π.χ. ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς μόνο σε έναν παγκόσμιο παίκτη, τότε ο κρατικός προϋπολογισμός θα εισπράξει άμεσα ένα ιδιαίτερα μεγάλο ποσό που μπορεί να φθάσει τα 2 δισ. δολάρια, ενώ σε αντίθετη περίπτωση τα έσοδα θα είναι περιορισμένα και δεν θα καλυφθεί μέρος του δημόσιου χρέους. Οι υποστηρικτές της άλλης άποψης τονίζουν ότι δεν μπορεί να δοθούν τα λιμάνια - και κυρίως οι χερσαίο χώροι - σε ιδιώτες, δεδομένου ότι είναι περιουσιακό στοιχείο, συναινούν μόνο στην παραχώρηση χρήσεων, όπως είναι το car terminal, η πρώτη προβλήτα και άλλα.
Επίσης, προβάλλουν το επιχείρημα ότι τα λιμάνια βρίσκονται στον κοινωνικό ιστό των πόλεων και θα υπάρξουν δικαιολογημένες αντιδράσεις από τους παραλιμένιους δήμους και τους κατοίκους των περιοχών αυτών.
Λένε επίσης ότι η Cosco, για τα επόμενα 35 χρόνια, θα πληρώσει στο ελληνικό Δημόσιο 3,4 δισ. ευρώ, μόνο για τη χρήση της δεύτερης και της τρίτης προβλήτας. Σε αντίθετη περίπτωση θα καταβάλει μικρότερο ποσό για να πάρει όλες τις χρήσεις του ΟΛΠ.
Ωστόσο, υπάρχουν τεχνοκράτες στην κυβέρνηση, οι οποίοι εισηγούνται την εισαγωγή των τεσσάρων διευρυμένων εταιρειών στο Χρηματιστήριο Αθηνών και στη συνέχεια θα δοθεί το 75% του μετοχικού κεφαλαίου και το μάνατζμεντ σε ιδιώτες. Υπάρχει δε συγκεκριμένη απόφαση στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο. Βέβαια, η πρόταση αυτή συναντά έντονες αντιδράσεις σε κομματικό και σε πολιτικό επίπεδο.
Πάντως, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, τα τέσσερα λιμενικά συστήματα που θα προκύψουν από την αναδιάρθρωση των Οργανισμών Λιμένων, θα είναι τα εξής:
- Λιμενικό σύστημα Αττικής, το οποίο θα αποτελείται από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά και τα λιμάνια της Ελευσίνας, του Λαυρίου και της Ραφήνας, ενώ ενδέχεται να ενταχθούν αργότερα και όλα τα μικρά λιμενικά ταμεία του Αργοσαρωνικού.
- Λιμενικό σύστημα Δυτικής Ελλάδας, που θα συγκροτείται από τον Οργανισμό Λιμένος Πάτρας και τα λιμάνια της Κορίνθου, του Κατακόλου, της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας, του Αιγίου και ίσως και της Καλαμάτας.
- Λιμενικό σύστημα Βορείου Ελλάδας, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και θα ενσωματώσει τα λιμάνια του Σταυρού, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, καθώς και του Βόλου.
- Λιμενικό σύστημα Αιγαίου, που θα απορροφήσει τα λιμάνια του Ηρακλείου, όπου θα είναι η έδρα και τα λιμάνια Χανίων, Ρόδου, Κω, Καλύμνου, Μυτιλήνης, Χίου και όλα τα μικρότερα λιμάνια των νησιών του Αιγαίου.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ
Η πρόταση για τη συγκρότηση των λιμενικών συστημάτων θα συζητηθεί στην κυβερνητική επιτροπή την προσεχή εβδομάδα, κατά την οποία θα αποσαφηνιστεί η πολιτική που θα ακολουθηθεί στα λιμάνια. Αν δηλαδή θα εκχωρηθούν τα λιμάνια σε ιδιώτες, αφού προηγηθεί μετοχοποίησή τους ή θα δοθούν επί μέρους χρήσεις των λιμένων σε ιδιώτες - επενδυτές.
Οι εισηγητές της πρώτης πρότασης υποστηρίζουν ότι αν δοθεί π.χ. ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς μόνο σε έναν παγκόσμιο παίκτη, τότε ο κρατικός προϋπολογισμός θα εισπράξει άμεσα ένα ιδιαίτερα μεγάλο ποσό που μπορεί να φθάσει τα 2 δισ. δολάρια, ενώ σε αντίθετη περίπτωση τα έσοδα θα είναι περιορισμένα και δεν θα καλυφθεί μέρος του δημόσιου χρέους. Οι υποστηρικτές της άλλης άποψης τονίζουν ότι δεν μπορεί να δοθούν τα λιμάνια - και κυρίως οι χερσαίο χώροι - σε ιδιώτες, δεδομένου ότι είναι περιουσιακό στοιχείο, συναινούν μόνο στην παραχώρηση χρήσεων, όπως είναι το car terminal, η πρώτη προβλήτα και άλλα.
Επίσης, προβάλλουν το επιχείρημα ότι τα λιμάνια βρίσκονται στον κοινωνικό ιστό των πόλεων και θα υπάρξουν δικαιολογημένες αντιδράσεις από τους παραλιμένιους δήμους και τους κατοίκους των περιοχών αυτών.
Λένε επίσης ότι η Cosco, για τα επόμενα 35 χρόνια, θα πληρώσει στο ελληνικό Δημόσιο 3,4 δισ. ευρώ, μόνο για τη χρήση της δεύτερης και της τρίτης προβλήτας. Σε αντίθετη περίπτωση θα καταβάλει μικρότερο ποσό για να πάρει όλες τις χρήσεις του ΟΛΠ.
mas sas gamane tipota limenergates ekei sto irakliotiko steki kai ehete tosi kaula me ta limania kala to kanoun na ta idiotikopiisoune ola kai dei kai ote ......mpas valoun mialo oi haramofaides kai ta tempeloskila!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τον αρθρογράφο που προφανώς δεν γνωρίζει την έννοια της λέξης “ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ”.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟταν το τίμημα δεν είναι χαμηλότερο απο το -30% απο την τρέχουσα αξία, δεν έχουμε ξεπούλημα. Με άλλα λόγια αν ένα σπίτι έχει τρέχουσα αξία 100.000 € και πουληθεί προς 50.000 €, τότε όντως έχουμε ξεπούλημα.
ti mas tora re ntalara ?
ΑπάντησηΔιαγραφή