Read more: http://www.mybloggerstuff.com/2013/08/add-facebook-open-graph-metadata-in-blogger.html#ixzz3mgVXLk8t

Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Παρέμβαση ΤΕΕ /ΤΑΚ στον Πρωθυπουργό για την οδική ασφάλεια στην Κρήτη..


Επιστολή προς τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου απέστειλαν από κοινού ο  πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ   Πέτρος Ινιωτάκης και ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΔΚ Αντώνης Πιταριδάκης με τις προτάσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, την ολοκλήρωση των κάθετων οδικών αξόνων καθώς και του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.)

Η επιστολή έχει ως εξής:
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Όπως γνωρίζετε, η χώρα μας και ιδιαίτερα η Κρήτη, διαθέτει ένα από τα πιο επικίνδυνα οδικά δίκτυα της Ευρώπης. Όπως προκύπτει από το δείκτη θυμάτων η διαφορά που μας χωρίζει από τις Ευρωπαϊκές χώρες, όσον αφορά στην οδική ασφάλεια, είναι τόσο μεγάλη, που εύλογα αναρωτιέται κανείς πως και πότε θα μπορέσουμε να γεφυρώσουμε αυτό το χάσμα. 

Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων το 2009 μειώθηκε κατά 38,45% σε σχέση με το 1999 και αντίστοιχα ο αριθμός των νεκρών κατά 31,33%. Παρά όμως την αξιοσημείωτη αυτή μείωση, την τελευταία δεκαετία, η χώρα μας βρίσκεται στην 4η υψηλότερη θέση στην ΕΕ-27 με 139 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat για το 2008, τη στιγμή που ο μέσος όρος στην ΕΕ-27 είναι 78 νεκροί.
Ο μεγάλος αριθμός των νεκρών και ο ακόμα μεγαλύτερος των τραυματιών και αναπήρων από τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας, θα πρέπει να μας προβληματίσει όλους.
Ειδικά στην Κρήτη σύμφωνα με στοιχεία από τα Τμήματα Τροχαίας, όπως φαίνεται δυστυχώς τα ατυχήματα δυστυχώς δε μειώνονται όπως θα ήταν επιθυμητό (αναλυτικά στοιχεία στο συνημμένο ένθετο με τις «προτάσεις των φορέων της Κρήτης»).
Η οικονομική συμβολή της Κρήτης στην οικονομία της χώρας είναι σημαντική,μέσω των 3 εκατομμυρίων και πλέον επισκεπτών-τουριστών, που έρχονται στο νησί ετησίως και μέσω των αγροτών-παραγωγών και βιοτεχνών που πρέπει να διακινήσουν τα προϊόντα τους, συνεπώς πρέπει να υπάρχει ανάλογο οδικό δίκτυο για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες αυτές, καθώς πλέον το υπάρχον δεν επαρκεί εξαιτίας των πολλών προβλημάτων, που παρουσιάζει.
Το πρόβλημα της εξαιρετικά μειωμένης οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο Κρήτης, που ως βασικό επακόλουθο έχει το θάνατο ή τον τραυματισμό πολλών συμπολιτών αλλά και επισκεπτών του νησιού μας, απασχολεί σε μόνιμη βάση τους φορείς της Κρήτης, που έχουν επανειλημμένα ασχοληθεί, ο καθένας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, με το συγκεκριμένο θέμα.

Είναι κοινά αποδεκτό ότι από τις βασικότερες παραμέτρους για την πρόκληση ενός τροχαίου ατυχήματος στο νησί μας, είναι αφενός η κακή κατάσταση από άποψη συντήρησης στην οποία βρίσκεται το οδικό δίκτυο του νησιού και αφετέρου η έλλειψη αξιόπιστων δρόμων, οι οποίοι να διαθέτουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά, που θα τους επιτρέψουν να ανταποκριθούν στον αυξημένο σήμερα κυκλοφοριακό φόρτο αφού οι περισσότεροι από τους δρόμους, που υπάρχουν, σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν πριν από 2 ή και περισσότερες δεκαετίες.

Επιπλέον, το θέμα της αναβάθμισης και ολοκλήρωσης του υπάρχοντος οδικού δικτύου, και ιδιαίτερα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) και των κάθετων οδικών αξόνων, έχει κατ’ επανάληψη απασχολήσει και συνεχίζει να απασχολεί ολοένα και εντονότερα όχι μόνο εμάς, αλλά όλους τους Κρητικούς, εφόσον συνεχίζουν να συμβαίνουν ολοένα και περισσότερα τροχαία ατυχήματα και να αυξάνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος. Ιδιαίτερα τα Τμήματα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Ανατολικής και Δυτικής Κρήτης, που αποτελούν και τον θεσμοθετημένο Τεχνικό Σύμβουλο του κράτους, έχουν αναγάγει εδώ και χρόνια το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας καθώς και την ολοκλήρωση και βελτίωση του υπάρχοντος οδικού δικτύου ως θέματα πρώτης προτεραιότητας.

Η σημερινή πραγματικότητα και οι κυκλοφοριακές συνθήκες, απαιτούν ο Β.Ο.Α.Κ. να είναι ένας αυτοκινητόδρομος διπλού κλάδου δίιχνος ανά κατεύθυνση (22,25 μ.), με ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης) και διαχωριστικό στηθαίο στη μέση (Διατομή α4ν*σ της εγκυκλίου 41/18-11-2005 πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ) και ταχύτητα κυκλοφορίας (V85) 100 Κμ/ώρα), στα βόρεια του νησιού, με παράκαμψη όλων των μεγάλων πόλεων. Θα πρέπει να γίνει ένας αυτοκινητόδρομος, αντάξιος των λοιπών διευρωπαϊκών οδικών δικτύων στα οποία τυπικά είναι ενταγμένος και να αποτελέσει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο στην ιστορία του νησιού μας.
Προκειμένου να υλοποιηθεί αυτός ο μακροχρόνιος στόχος θα πρέπει να μεταφερθούν οι αρμοδιότητες της Προϊσταμένης Αρχής από τις κεντρικές Υπηρεσίες του ΥΠΥΜΕΔΙ στην Κρήτη, έτσι ώστε να υπάρχει ευελιξία και αμεσότητα στην λήψη των τεχνικών αποφάσεων. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να προχωρήσει χωρίς άλλη καθυστέρηση είτε η σύσταση και λειτουργία της Α.Ε. των Υποδομών Κρήτης, είτε αν αυτό δεν είναι εφικτό για άλλους λόγους,η ενοποίηση και ενίσχυση μέσω μετατάξεων των σημερινών Υπηρεσιών του ΥΠΥΜΕΔΙ στο Ηράκλειο, με δομή : Προισταμένη Αρχή και 3 Διευθύνουσες Υπηρεσίες με αρμοδιότητες α) συγκοινωνιακά β) υδραυλικά και γ) αεροδρόμια (Καστέλλι,κ.λ.π.). Με το σχήμα αυτό και με αξιολογική στελέχωση, θα επιταχυνθούν διαδικασίες ωρίμανσης μελετών, δημοπράτησης και υλοποίησης έργων, τα οποία εκ των πραγμάτων καθυστερούν στην γραφειοκρατία του πολυκερματισμού των αρμοδιοτήτων μεταξύ πολλών Υπηρεσιών στην Αθήνα και στην Κρήτη,με φυσική συνέπεια την καθυστέρηση στην λήψη αποφάσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, για να αλλάξει μία απλή πινακίδα ορίου ταχύτητας στην εθνική οδό θα πρέπει να αποφασίσει η αρμόδια Υπηρεσία Μελετών του ΥΠΥΜΕΔΙ στην Αθήνα.
Επίσης οι κάθετοι οδικοί άξονες, οι οποίοι συνδέουν τον ΒΟΑΚ με τις Νότιες περιοχές του νησιού θα πρέπει και αυτοί να αναβαθμιστούν και να ολοκληρωθούν.
Οι προτάσεις μας για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας των οδικών αξόνων της Κρήτης είναι συγκεκριμένες, προσαρμοσμένες στη σημερινή οικονομική πραγματικότητα, αναλύονται παρακάτω, και πρόκειται για έργα των οποίων οι μελέτες είναι εφικτό να εκπονηθούν και να εγκριθούν άμεσα και σε σύντομο χρόνο, επίσης υπάρχουν μελέτες, που εκκρεμούν οι εγκρίσεις τους ή άλλες, που έχουν εκπονηθεί και απλά θα πρέπει να επικαιροποιηθούν. Το έργο αυτό της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας είναι το πιο επείγον από τα έργα αυτήν την περίοδο, καθώς έχει άμεση σχέση με την μάστιγα των τροχαίων, που δεν μειώνονται, με τραγική συνέπεια τον χαμό ανθρώπινων ζωών, και επιπλέον είναι γρήγορα υλοποιήσιμο θα έχει άμεσα και μετρήσιμα αποτελέσματα και θα είναι άμεσα ορατό και ωφέλιμο για όλους τους κατοίκους και επισκέπτες της Κρήτης.

Κύριε Πρωθυπουργέ,
Οι προτάσεις μας αφορούν αναγκαία έργα, άμεσα υλοποιήσιμα με ένα λογικό κόστος, τα οποία θα δώσουν σημαντικής ποιότητας κυκλοφοριακή  ασφάλεια στις μετακινήσεις στο νησί μας.  Είναι κάτι που επιτακτικά και δικαίως ζητά σήμερα η Κρήτη, δεν μπορούμε να περιμένουμε περισσότερο και η υπομονή μας έχει εξαντληθεί. Θα πρέπει κάποτε η πολιτεία να δείξει εμπράκτως στον Κρητικό πως τον σέβεται, και πως υλοποιεί τα ελάχιστα από τα οφειλόμενα εδώ και χρόνια στον τομέα των υποδομών.
Δεν είναι δυνατόν να γίνονται έργα υποδομών στην υπόλοιπη Ελλάδα και στην Κρήτη να είμαστε εκτεθειμένοι χωρίς τη στοιχειώδη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας, δεν ζητούμε κάτι παραπάνω από τα αυτονόητα, θέλουμε να αισθανόμαστε ασφαλείς όταν οδηγούμε στους δρόμους μας και σας παρακαλούμε προσωπικά να μεριμνήσετε προς αυτή την κατεύθυνση το συντομότερο.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου