Χανιά (Σούδα), Ρέθυμνο, Αγ.Νικόλαος, Σητεία. Ιεράπετρα αλλά και η ακριτική Γαύδος,
είναι οι περιοχές της Κρήτης, στις οποίες θα μπορούν να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις υδατοδρομίων για την προσθαλάσσωση υδροπλάνων...
σύμφωνα με νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων το οποίο βρίσκεται στο τελικό στάδιο της επεξεργασίας, πριν παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο και πάρει τον δρόμο του για την Βουλή.Πρόκειται για το παλιό σχέδιο αξιοποίησης των υδροπλάνων για την βελτίωση της συγκοινωνίας κυρίως νησιωτικών αλλά και άλλων παραθαλάσσιων περιοχών, που είχε πρωτοεμφανιστεί επί κυβέρνησης Κ.Καραμανλή.
είναι οι περιοχές της Κρήτης, στις οποίες θα μπορούν να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις υδατοδρομίων για την προσθαλάσσωση υδροπλάνων...
σύμφωνα με νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων το οποίο βρίσκεται στο τελικό στάδιο της επεξεργασίας, πριν παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο και πάρει τον δρόμο του για την Βουλή.Πρόκειται για το παλιό σχέδιο αξιοποίησης των υδροπλάνων για την βελτίωση της συγκοινωνίας κυρίως νησιωτικών αλλά και άλλων παραθαλάσσιων περιοχών, που είχε πρωτοεμφανιστεί επί κυβέρνησης Κ.Καραμανλή.
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο ,θα επιτρέπεται η ίδρυση υδατοδρομίων από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, αλλά και από μεικτά σχήματα δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ενώ προβλέπονται γρήγορες διαδικασίες αδειοδότησης, με την πλέον κρίσιμη, αυτή της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, να περνάει πλέον από την «Καλλικρατική» περιφέρεια. Κεντρικός φορέας διεκπεραίωσης θα είναι η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Υποδομών.
Μέσα από την δημιουργία υδατοδρομίων, στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η προώθηση του τουρισμού και η τοπική ανάπτυξη πρωτίστως του νησιωτικού χώρου, αλλά και η παροχή εναλλακτικής λύσης μετακίνησης, μεταξύ πλοίου και αεροπλάνου, στους επιβάτες.
Οι χώροι δημιουργίας υδατοδρομίων θα είναι πλησίον ή εντός λιμένων και οι απαιτούμενες επενδύσεις θα είναι μικρού οικονομικού μεγέθους. Πέρα από τα υδατοδρόμια, το νομοσχέδιο θα εισάγει και την έννοια των υδάτινων πεδίων, δηλαδή εκείνων των θαλάσσιων περιοχών, στις οποίες θα μπορεί να γίνεται περιστασιακή χρήση υδροπλάνων για προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση για μη τακτικές πτήσεις, όπως αυτές της γενικής αεροπορίας ή των αεροταξί.
Από την εν λόγω ρύθμιση εξαιρείται κάθε προστατευόμενη περιοχή υπό οποιοδήποτε καθεστώς (Natura κτλ).
Απώτερος στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι, μετά την εφαρμογή του νόμου, να εισέλθουν τα υδροπλάνα στη μεταφορική δραστηριότητα, όπου θα μπορούν να αξιοποιηθούν αντί πλοίων ή αεροπλάνων στην άγονη γραμμή ή στις διανησιωτικές συνδέσεις.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο ,θα επιτρέπεται η ίδρυση υδατοδρομίων από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, αλλά και από μεικτά σχήματα δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ενώ προβλέπονται γρήγορες διαδικασίες αδειοδότησης, με την πλέον κρίσιμη, αυτή της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, να περνάει πλέον από την «Καλλικρατική» περιφέρεια. Κεντρικός φορέας διεκπεραίωσης θα είναι η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Υποδομών.
Μέσα από την δημιουργία υδατοδρομίων, στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η προώθηση του τουρισμού και η τοπική ανάπτυξη πρωτίστως του νησιωτικού χώρου, αλλά και η παροχή εναλλακτικής λύσης μετακίνησης, μεταξύ πλοίου και αεροπλάνου, στους επιβάτες.
Οι χώροι δημιουργίας υδατοδρομίων θα είναι πλησίον ή εντός λιμένων και οι απαιτούμενες επενδύσεις θα είναι μικρού οικονομικού μεγέθους. Πέρα από τα υδατοδρόμια, το νομοσχέδιο θα εισάγει και την έννοια των υδάτινων πεδίων, δηλαδή εκείνων των θαλάσσιων περιοχών, στις οποίες θα μπορεί να γίνεται περιστασιακή χρήση υδροπλάνων για προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση για μη τακτικές πτήσεις, όπως αυτές της γενικής αεροπορίας ή των αεροταξί.
Από την εν λόγω ρύθμιση εξαιρείται κάθε προστατευόμενη περιοχή υπό οποιοδήποτε καθεστώς (Natura κτλ).
Απώτερος στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι, μετά την εφαρμογή του νόμου, να εισέλθουν τα υδροπλάνα στη μεταφορική δραστηριότητα, όπου θα μπορούν να αξιοποιηθούν αντί πλοίων ή αεροπλάνων στην άγονη γραμμή ή στις διανησιωτικές συνδέσεις.
Υπενθυμίζεται πως το 2007 οι τότε συναρμόδιοι υπουργοί Μ.Κεφαλογιάννης και Μ.Λιάπης είχαν συνυπογράψει Κοινή Υπουργική Απόφαση για την χωροθέτηση 26 νέων υδατοδρομίων στη Σητεία, Άγιο Νικόλαο, Ιεράπετρα, Ρέθυμνο, Χανιά, και στη Γαύδο καθώς επίσης και σε Άγιο Ευστράτιο, Ανάφη, Αντικύθηρα, Δονούσα, Ερεικούσα, Ηρακλειά, Θύμαινα, Κουφονήσι, Λειψούς, Μαθράκι, Νίσυρο, Οθωνούς, Οινούσσες, Σίκινο, Σχοινούσα, Τήλο, Φολέγανδρο, Φούρνους, Χάλκη και Ψαρά.
Καλημέρα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠήρα το θάρρος να σας ενοχλήσω γιατί η υπόθεση με τα υδροπλάνα και τα υδατοδρόμια έχει γίνει πια, κοροϊδία.
Μετά από τα 5 χρόνια που περιμέναμε να γίνει η νομοθεσία για τα υδατοδρόμια από την προηγούμενη κυβέρνηση και τη δημόσια διαβούλευση που έκανε η τωρινή τον Απρίλιο του 2010 και όλα ήταν έτοιμα, πάμε πάλι από την αρχή.
Σας επισυνάπτω τη είπε ο κ. Υφυπουργός στις 24 Μαρτίου.
Την Πέμπτη 24 Μαρτίου, στελέχη του ............. επισκέφτηκαν τον Υφυπουργό κ Σπύρο Βούγια και του έθεσαν θέματα Γεν Αεροπορίας. Η συνάντηση έγινε στη Θεσσαλονίκη, στο πολιτικό γραφείο του κ Υφυπουργού και διήρκεσε περίπου μία ώρα.
Σ αυτήν, εκτός από διάφορα άλλα θέματα, ο κ ..................... έθεσε το θέμα του σχεδίου νόμου περί Υδατοδρομίων
Ο κ Υπουργός δήλωσε ότι στο σχέδιο νόμου που ετοίμασε ο κ Σηφουνάκης, τον περασμένο Αύγουστο έγιναν «μικρές τροποποιήσεις». Ότι το τροποποιημένο σχέδιο Νόμου θα βγει σε νέα δημόσια διαβούλευση, πιθανόν τις πρώτες μέρες του Απριλίου. Η Δημόσια Διαβούλευση θα διαρκέσει για 10 μόνον ημέρες. Ελπίζεται ότι θα γίνει νόμος του Κράτους πριν να κλείσει η Βουλή, τον προσεχή Ιούνιο.
Ο κ ..................... εξήγησε στον Υπουργό, ότι ουσιαστικά χάνεται ολόκληρη η τουριστική περίοδος.
Ο κ Υπουργός είπε ότι δεν είναι μέσα στις δυνατότητες του, να αλλάξει ορισμένα πράγματα
Δεν καταλαβαίνουμε γιατί να γίνει εκ νέου δημόσια διαβούλευση και γιατί να αργήσει τόσο πολύ ο νόμος, αφού όλα είναι έτοιμα εδώ και πολλά χρόνια.
Το μόνο που βλέπουμε είναι ότι οι κύριοι που ασχολούνται με αυτό ή δεν έχουν ιδέα από υδροπλάνα η το κάνουν σκόπιμα για να μην υπάρξουν ποτέ υδροπλάνα στην Ελλάδα και χαλάσουν έτσι τα μονοπώλια των καραβιών.
Όταν μέσα στην οικονομική κρίση που βρισκόμαστε, οι επενδυτές που προσπαθούν να επενδύσουν και να ανοίξουν θέσεις εργασίας, βρίσκουν αντίπαλο το ίδιο το κράτος είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
Ποια ανάπτυξη μπορούμε να έχουμε χωρίς επενδύσεις? Πως θα υπάρξουν νέες θέσεις εργασίας? Πως θα είμαστε ανταγωνιστικοί στον τουρισμό? Πως θα βγάλουμε από τον αποκλεισμό τα νησιά μας?
Πως θα γίνουν όλα αυτά εάν το κράτος αντί να βοηθήσει βάζει εμπόδια?
Σας ευχαριστώ .