Read more: http://www.mybloggerstuff.com/2013/08/add-facebook-open-graph-metadata-in-blogger.html#ixzz3mgVXLk8t

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

Ύποπτες μεθοδεύσεις κατά της θήρας από την ηγεσία του ΥΠΕΚΑ ..καταγγέλουν οι κυνηγοί..

Επιστολή απέστειλε  το δίκτυο κυνηγών Ω Ρ Ι Ω Ν  προς την πολιτική ηγεσία της χώρας με την οποία καταγγέλει τις ‘υποπτες όπως τις χαρακτηρίζει μεθοδεύσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειεας και κλιματικής αλλαγής κατά της θήρας  στην επικείμενη αναμόρφωση της Δασικής Νομοθεσίας .


το πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ώς ακολούθως:

Σχετικά με την επικείμενη αναμόρφωση της Δασικής Νομοθεσίας που έχει εξαγγελθεί από το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής επιθυμούμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
1. Στις 4/11/2010 με απόφαση της Υπουργού ΠΕΚΑ κυρίας Μπιρμπίλη (Αρ.Πρωτ:473/205310) συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας (ΟΕ) για την αναμόρφωση της Δασικής Νομοθεσίας. Η συγκεκριμένη απόφαση όπως και τα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκαν τα μέλη της Ομάδας Εργασίας από την κυρία Υπουργό δεν έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα «Διαύγεια» της Κυβέρνησης, ούτε στα δελτία τύπου του Υπουργείου θέτοντας το θεσμό της «Διαύγειας» σε αμφισβήτηση. Με την ίδια απόφαση δίνεται προθεσμία έως τις 31/1/2011 για την ολοκλήρωση των εργασιών της ΟΕ και την υποβολή των τελικών προτάσεων για την αναθεώρηση και κωδικοποίηση της δασικής νομοθεσίας.
2. Στις 27/1/2011, τέσσερις μέρες πριν από την προσδιορισμένη από την κυρία Υπουργό ολοκλήρωση των εργασιών της ΟΕ, εκδίδεται ανακοίνωση (αρ.πρωτ:115845/110) από τον Ειδικό Γραμματέα του ΥΠΕΚΑ κ.Αμοργιανιώτη στην οποία ζητείται η γνώμη των πολιτών δίνοντας προθεσμία εως 15/2/2011 για κατάθεση απόψεων μέσω e-mail (!). Αν και δεν δόθηκε καμία διευκρίνιση σχετικά με τη διαδικασία, από πλευράς ΥΠΕΚΑ η συγκεκριμένη ενέργεια χαρακτηρίστηκε "ηλεκτρονική δημόσια διαβούλευση"...
3. Στις 7/2/2011, τρεις μήνες μετά τη «σιωπηρή» σύσταση της ΟΕ από την κυρία Μπιρμπίλη, το γραφείο Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου ΠΕΚΑ, εξέδωσε ανακοίνωση (Αρ.Πρωτ:129) με την ένδειξη «εξαιρετικά επείγον» η οποία υπογράφεται από την πρόεδρο της Ομάδας Εργασίας και Νομική Σύμβουλο του Κράτους. Η ανακοίνωση εστάλη σε επιλεγμένους φορείς τους οποίους ενημερώνει για πρώτη φορά για τη σύσταση της ΟΕ. Τα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκαν οι παραπάνω φορείς δεν έγιναν γνωστά. Στην ανακοίνωση αναφέρεται μεταξύ άλλων:
«...Για την εύρυθμη λειτουργία της επιτροπής ορίστηκαν τρεις θεματικές ενότητες για τη συγκέντρωση και επεξεργασία των απαραίτητων στοιχείων και προτάσεων ως εξής:
I.- ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΔΑΣΙΚΩΝ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (...)
II.- ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΑΣΩΝ (...)
III.- ΘΗΡΑ - ΝΕΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ (...)
...Η επιτροπή για τη διεκπεραίωση του έργου της θα συναντήσει φορείς και θα δεχτεί προτάσεις επί των ανωτέρω θεματικών ενοτήτων. Για το λόγο αυτό παρακαλούμε για την υποβολή των απόψεων ή των προτάσεών σας επί των παραπάνω θεμάτων μέχρι 20-2-2011».

4. Στις 10/2/2011 ανακοινώνεται από το Γραφείο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διαχείρισης Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου απόφαση διεύρυνσης της σχετικής Ομάδας Εργασίας. Η απόφαση, με αρ.πρωτ:115875/403, είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα «Διαύγεια» της Κυβέρνησης εγείροντας έντονα ερωτηματικά για τη σκοπιμότητα της μή δημοσιοποίησης της αρχικής απόφασης της Υπουργού. Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόφαση αναφέρεται στην ανακοίνωση του Γρ.Νομικού Συμβούλου με ημερομηνία 5/1/2011 και όχι 7/2/2011 που είναι η αναγραφόμενη ημερομηνία του εγγράφου, γεγονός το οποίο εκτιμούμε πως δεν μπορεί να αποδοθεί σε τυπογραφικό λάθος.
Από τα παραπάνω έγγραφα αποδεικνύεται πως οι Κυνηγετικές Οργανώσεις που αποτελούν Σωματεία αναγνωρισμένα από το ΥΠΕΚΑ και εποπτευόμενα από τη Δασική Υπηρεσία και εκπροσωπούν σημαντική μερίδα Ελλήνων πολιτών δεν προσκλήθηκαν να συμμετάσχουν στην ομάδα εργασίας για τη νομοθετική αναμόρφωση που αφορά άμεσα το αντικείμενό τους, δηλαδή τη θήρα. Ούτε κρίθηκε σκόπιμο από πλευράς Υπουργείου να ενημερωθούν έγκαιρα για τις παραπάνω διαδικασίες που τις αφορούν άμεσα. Το γεγονός αυτό ακυρώνει εν τη γενέσει της κάθε απόπειρα επίτευξης κοινωνικής συναίνεσης η οποία θεωρείται από την Ε.Ε. ως βασική προϋπόθεση σε κάθε θεσμική πρωτοβουλία που αφορά την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.
Αντίθετα με τους άμεσα ενδιαφερόμενους κυνηγούς, η κυρία Μπιρμπίλη προσκάλεσε να συμμετάσχει στην Ομάδα Εργασίας για την αναμόρφωση της Δασικής Νομοθεσίας εκπρόσωπο της WWF, της πολυεθνικής Μή Κυβερνητικής Οργάνωσης (ΜΚΟ) με την οποία συνεργάζεται συστηματικά από την ανάληψη των καθηκόντων της.
Εκτός αυτού, επελέγησαν ως εισηγητές για τη θήρα υπάλληλοι του ΥΠΕΚΑ οι οποίοι εδώ και πολλά χρόνια βρίσκονται σε ανοιχτή διαμάχη με τις Κυνηγετικές Οργανώσεις, εκδηλώνοντας με κάθε ευκαιρία τα αντικυνηγετικά τους αισθήματα και προσπαθώντας με κάθε τρόπο να επιβάλλουν τις προσωπικές τους απόψεις χωρίς καμιά επιστημονική τεκμηρίωση.
Σε αντίθεση με τα παραπάνω, οι Κυνηγετικές Οργανώσεις έχουν στελεχωθεί με ειδικούς επιστήμονες (θηραματολόγους, ορνιθολόγους, δασολόγους) αρκετοί από τους οποίους έχουν πέραν της δεκαετούς εργασιακής εμπειρίας, αξιόλογο συγγραφικό έργο σε επίπεδο επιστημονικών δημοσιεύσεων πάνω στη διαχείριση των θηραμάτων και σημαντική βιωματική εμπειρία (στις περιπτώσεις που είναι και κυνηγοί). Παρόλα αυτά δεν κρίθηκε σκόπιμο να ζητηθεί έγκαιρα η συνδρομή τους, γεγονός που παρατηρείται σε όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με τη θήρα από ιδρύσεως ΥΠΕΚΑ. Οι Έλληνες κυνηγοί, με βάση τα παραπάνω, απαξιώνονται πλήρως σε αυτήν την άκρως σημαντική εξέλιξη που τους αφορά άμεσα, η οποία παρουσιάζει κενά και παραλείψεις τα οποία δε μπορούν πλέον να αποδοθούν σε άγνοια παρά μόνο σε πρόθεση.
Η «παράλειψη» ανάρτησης της Υπουργικής Απόφασης στην ιστοσελίδα «Διαύγεια» της Κυβέρνησης, ο αποκλεισμός των Κυνηγετικών Οργανώσεων από τη σχετική Ομάδα Εργασίας και η τοποθέτηση υπαλλήλων που είναι αποδεδειγμένα αρνητικά διακείμενοι προς τη θήρα ως εισηγητές για τη θήρα, αποκαλύπτει με τον πλέον δυσάρεστο τρόπο πως οι Έλληνες κυνηγοί αποτελούν πολίτες δεύτερης κατηγορίας για την κυρία Υπουργό, σε αντίθεση με τα καθήκοντα που προκύπτουν από το αξίωμά της. Αποκαλύπτει επίσης το γεγονός πως η επικείμενη αναμόρφωση του νομικού πλαισίου για τη θήρα αποτελεί προαποφασισμένη και συνειδητή απόπειρα μή επιστημονικά τεκμηριωμένου αλλά εκτεταμένου περιορισμού της θήρας και θεσμικής απαξίωσης των Κυνηγετικών Οργανώσεων. Είναι γνωστό βεβαίως ότι οι Κυνηγετικές Οργανώσεις, εδώ και δεκάδες χρόνια, αποτελούν εν δυνάμει σύμμαχο της Πολιτείας στις προσπάθειες προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας με έργα και κονδύλια καταγεγραμμένα και εγκεκριμένα από την αρμόδια Δασική Υπηρεσία τα οποία δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.
Με βάση τα παραπάνω αξιώνουμε από την ηγεσία του ΥΠΕΚΑ:
1.      την άμεση ανάκληση της ομάδας εργασίας για την αναμόρφωση του νομικού πλαισίου για τη θήρα καθώς και των σχετικών διαδικασιών που είχαν προγραμματιστεί
2.      την άμεση πρόσληψη επιστημόνων που ειδικεύονται στη διαχείριση της θήρας και των θηραματικών πληθυσμών πριν οποιαδήποτε μελλοντική πρωτοβουλία σχετικά με τη θήρα στο Υπουργείο ΠΕΚΑ. (Θεωρούμε πως δεν είναι θεμιτό να συνεχίσουν να νομοθετούν για τη θήρα οικολογικές οργανώσεις οι οποίες ουδέποτε στο παρελθόν συμφώνησαν με κάποια από τις προτάσεις που έχουν καταθέσει οι Κυνηγετικές Οργανώσεις, γεγονός που αποκαλύπτει την αρνητική προκατάληψη με την οποία προσεγγίζουν το θέμα.)
3.      την άμεση πρόσκληση της Κυνηγετικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος και των επιστημονικών συνεργατών της σε συνεργασία για τη διαμόρφωση κάθε θεσμικής πρωτοβουλίας που πρόκειται να αναληφθεί στο μέλλον σχετικά με τη θήρα, όπως γίνεται σε όλες τις δασοπονικά προηγμένες χώρες της Ευρώπης. 
Σε περίπτωση που τα παραπάνω δεν γίνουν δεκτά και η απροκάλυπτα μεροληπτική στάση της κυρίας Υπουργού σε σχέση με τη θήρα διατηρηθεί ως έχει, ζητάμε από τους Έλληνες Βουλευτές την καταψήφιση κάθε σχετικής νομοθετικής πρωτοβουλίας, ως ένδειξη ελάχιστης υπεράσπισης των θεμελιωδών δικαιωμάτων των Ελλήνων κυνηγών που καταστρατηγούνται από τη στάση και τις μεθοδεύσεις του ΥΠΕΚΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου