Read more: http://www.mybloggerstuff.com/2013/08/add-facebook-open-graph-metadata-in-blogger.html#ixzz3mgVXLk8t

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

Θα φύγουμε από τη Γαύδο απειλούν οι κάτοικοι.. το θέμα στη Βουλή από τον Γ.Πλακιωτάκη



Απειλούν να εγκαταλείψουν τη Γαύδο οι λιγοστοί κάτοικοί της αν δεν βρεθεί σύντομα λύση στο πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του ακριτικού νησιού με την Παλαιόχωρα και τα Σφακιά, αλλά και τα υπόλοιπα λιμάνια της νοτιο δυτικής Κρήτης.
Η απειλή αυτή των κατοίκων διατυπώθηκε στη διάρκεια μίας ακόμα σύσκεψης για το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Γαύδου με τα Σφακιά, που έγινε πριν λίγες ημέρες και στην οποία συμμετείχαν όλοι οι τοπικοί φορείς οι οποίοι και συμφώνησαν πως πρέπει να βρεθεί λύση και μάλιστα άμεσα.
Οι λιγοστοί κάτοικοι της Γαύδου και οι φορείς των Χανίων στρέφονται τώρα -και, φυσικά για πολλοστή φορά- στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων και Ναυτιλίας προκειμένου να δοθεί παράταση στα πρωτόκολλα των πλοίων που εξυπηρετούσαν τη γραμμή τα οποία όμως λόγω των κανονισμών έπαψαν να ισχύουν από πέρσι, οπότε και είχε εμφανιστεί το πρόβλημα. Σύμφωνα με το δήμαρχο Γαύδου, Στρατή Λαμπάκη, αν δε βρεθεί και το φετινό καλοκαίρι λύση, είναι ορατός ακόμα και ο κίνδυνος οι κάτοικοι να εγκαταλείψουν το νησί.
«Δεν μπορώ να πω πολλά λόγια, γιατί αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλη δυσκολία στο νησί, αγωνιζόμαστε και καθόμαστε εκεί, αλλά βλέπω ότι πρέπει να ψάξουμε σε άλλο μέρος την επιβίωσή μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Λαμπάκης.
Κατά τη σύσκεψη έγινε αναφορά και στα έργα που θα πρέπει να γίνουν στα λιμάνια του νότου των Χανίων, όπως τα Σφακιά και η Γαύδος.
Τονίσθηκε ότι ειδικά για τη Γαύδο, απαιτείται να προχωρήσει το έργο για την εκβάθυνση της εισόδου του λιμανιού. Ο πρόεδρος της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας Νοτιοδυτικής Κρήτης (ΑΝΕΝΔΥΚ), που εκτελούσε τα δρομολόγια στη Γαύδο, Γιάννης Μπραουδάκης, ζήτησε να υπάρξει παράταση στην ισχύ του πρωτοκόλλου που μέχρι και πέρυσι υπήρχε και επέτρεπε στα πλοία της εταιρίας να «πιάνουν» στη Γαύδο.
Η ισχύς του πρωτοκόλλου «έπαψε» από τον Ιούλιο του 2010 με βάση οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με την οποία πλοία ανοικτού τύπου, όπως αυτά που εξυπηρετούσαν τη Γαύδο, δεν μπορούν να εκτελούν δρομολόγια πέραν των 21 ναυτικών μιλίων. Η απόσταση μεταξύ Σφακιών και Γαύδου είναι 24 ναυτικά μίλια.

Το θέμα στη Βουλή

Την ίδια ώρα ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων κατέθεσε ο βουλευτής της Ν.Δ., Γιάννης Πλακιωτάκης, με θέμα τη μην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Γαύδου.
«Τα προβλήματα συνεχίζονται, εφόσον εδώ και μήνες η Γαύδος παραμένει ουσιαστικά δίχως ακτοπλοϊκή σύνδεση, καθώς το μοναδικό δρομολογημένο πλοίο λειτουργεί πλέον μόνο ως οχηματαγωγό, διότι δεν καλύπτει τις διατάξεις ασφαλείας της νέα κοινοτικής νομοθεσίας που ισχύει από την 1η Ιουλίου», σημειώνει μεταξύ άλλων ο κ. Πλακιωτάκης και προσθέτει: «Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εάν μια οικογένεια επιθυμεί να μεταβεί με όχημα στη Γαύδο, αυτό μπορεί να γίνει για το όχημα και τον οδηγό μέσω Σφακιών και για την υπόλοιπη οικογένεια μέσω Παλαιοχώρας Χανίων με μικρά τουριστικά σκάφη. Μάλιστα, το «θέατρο του παραλόγου» συνεχίζεται αν αναλογιστούμε ότι δεν υπάρχει οδική σύνδεση μεταξύ Σφακιών και Παλαιοχώρας».
Σημειώνουμε ότι κατά την πρόσφατη κακοκαιρία, το νησί έμεινε αποκλεισμένο για έντεκα (11) ολόκληρες ημέρες, αφού τα μικρά πλοία, που εξυπηρετούν τη γραμμή, δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν λόγω απαγορευτικού.

ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου