Επεισόδια στη Σύνοδο του Ρεθύμνου
Με σκεπτικισμό αντιμετώπισαν οι πρυτάνεις στην 65η Σύνοδο που πραγματο ποιήθηκε στο Ρέθυμνο, το κείμενο διαβούλευσης που τους παρέδωσε η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου.
Με βάση το ψήφισμα της Συνόδου των Πρυτάνεων, η Σύνοδος αντιμετωπίζει το προς διαβούλευση κείμενο με ιδιαίτερη επιφύλαξη, με τον ισχυρισμό πως “εγείρονται σοβαρά θέματα συνταγματικότητας σε προτεινόμενες θέσεις”. “Οφείλουμε στα παιδιά μας, οφείλουμε στο μέλλον της Ελλάδας μια αλλαγή στη δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση” σχολίασε από την πλευρά της η υπουργός, προσθέτοντας: “Θέλουμε Πανεπιστήμια και Τεχνολογικά Ιδρύματα με ποιότητα, λογοδοσία, αξιοκρατία, εξωστρέφεια και κυρίως θέλουμε σπουδές με αξία και πτυχία με αντίκρισμα για τα παιδιά μας”.
Η κ. Διαμαντοπούλου υποστήριξε πως οι προτάσεις που κατέθεσε προς τους πρυτά- νεις αποτελούν τη βάση ενός γόνιμου διαλόγου, που θα γίνει σε συγκεκριμένες φάσεις και καθορισμένο χρονοδιάγραμμα, “ώστε η εθνική στρατηγική για την Παιδεία να μην γίνει αντικείμενο κομματικής αντιπαλότητας”. Η υπουργός παράλληλα τόνισε πως η μεταρρύθμιση που προωθείται αποτελεί ένα με-γάλο έργο για την χώρα, στο οποίο όλοι θα κριθούν από τη συμμετοχή κι όχι από την άρνηση τους.
Η Σύνοδος των Πρυτάνεων επίσης, τονίζει πως γνωρίζει σε βάθος τα προβλήματα που υπάρχουν στο ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο, αποκρούοντας παράλληλα τα φαινόμενα συκοφάντησης του, που διαμορφώνουν συνθήκες απαξίωσης.
Η Σύνοδος επιπρόσθετα υποστηρίζει πως υπάρχουν αρκετά θετικά στοιχεία στην προτεινόμενη μεταρρύθμιση, τα οποία θα ληφθούν σοβαρά υπόψη, προτού κατατε- θεί από την πλευρά της μια ολοκληρωμένη πρόταση για την ανασυγκρότηση του Πα-νεπιστημίου, με γνώμονα το συμφέρον της Παιδείας και της ελληνικής κοινωνίας.
Το κείμενο
Ένα δημόσιο Πανεπιστήμιο και δημόσιο ΤΕΙ με κύριος και σεβασμό, με ενισχυμένη αυτοδιοίκηση, αξιολόγηση και λογοδοσία, επιχειρεί να δημιουργήσει το υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, μέσα από την πρόταση διαβούλευ- σης για την Ανώτατη Εκπαίδευση.
Μέσα από την διαβούλευση επίσης, το υπουργείο προσδοκά να καταστήσει την Ανώτατη Εκπαίδευση ικανή να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στις βιώσιμες λύσεις που έχει ανάγκη η χώρα. Μεταξύ άλλων, εντός του κειμένου που τέθηκε προς διαβούλευση, το υπουργείο προτείνει:
• Ενίσχυση της Αυτοδιοίκησης μέσω την εκχώρησης αρμοδιοτήτων, τις οποίες σή- μερα έχει το υπουργείο.
• Το Συμβούλιο Διοίκησης να αποτελείται από άμεσα εκλεγμένα μέλη της Ακαδη- μαϊκής Κοινότητας του Ιδρύματος, εξωτερικά μέλη, φοιτητές και εκπροσώπους του Διοικητικού Προσωπικού.
• Χρηματοδότηση με διαφάνεια, λογοδοσία και έμφαση στα αποτελέσματα.
• Θεσμικούς κανόνες με κίνητρα για χορηγίες ή δωρεές και αξιοποίηση της περιου- σίας των Ιδρυμάτων.
• Αλλαγή εσωτερικής οργάνωσης και προγραμμάτων σπουδών.
• Ευέλικτα δομημένα προγράμματα σπουδών, με ευθύνη της κάθε σχολής.
• Οι νέοι φοιτητές εισάγονται σε σχολές ή σε εκπαιδευτικά ιδρύματα (Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ). Εντάσσονται στα επιμέρους προγράμματα της σχολής μετά από το τέλος του πρώτου έτους, ανάλογα με τις επιδόσεις και τις προτιμήσεις τους.
• Το διδακτικό προσωπικό κρίνεται, αξιολογείται και εξελίσσεται με διαδικασίες που
δεν επιτρέπουν σε κανέναν την αμφισβήτηση της επιστημονικής του αξίας.
• Προώθηση κέντρων αριστείας για την ανάδειξη καλών πρακτικών στη μάθηση.
• Δημιουργείται Εθνικό Πανεπιστημιακό Κέντρο, μέσω του οποίου στηρίζονται επι- στημονικές και τεχνολογικές καινοτομίες των Ιδρυμάτων.
• Θεσμοθετούνται σχολές Μεταπτυχιακών Σπουδών, που οργανώνουν μεταπτυχιακά προγράμματα ειδίκευσης.
• Πλήρως αυτοδιοικούμενα Ιδρύματα με ευθύνη για την οργάνωση των σπουδών και τη στήριξη της Πολιτείας.
• Προγράμματα δια βίου μάθησης μέσω Ινστιτούτων.
Επεισόδια Δεν έλειψαν τα επεισόδια από την 65η Σύνοδο των Πρυτάνεων στο Ρέθυμνο, τα οποία όμως ήταν μικρής έκτασης. Ομάδα διαδηλωτών στο πλαίσιο της λεγόμενης “Αντισυνόδου” δημιούργησε αναταραχή έξω από το ξενοδοχείο όπου διεξαγόταν η Σύνοδος, ενώ υπήρξαν συγκρούσεις και με αστυνομικές δυνάμεις.
Κατά τη διάρκεια των μικρής έκτασης επεισοδίων έγιναν πέντε προσαγωγές, ωστόσο οι διαδηλωτές αφέθηκαν ελεύθεροι.
πηγή:εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου