Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, η Βουλή πολιορκείται από τρεις χιλιάδες οργισμένους διαδηλωτές. Τους ιδιοκτήτες φορτηγών και τις οικογένειες τους. Μερικοί επιχείρησαν ν΄ ανέβουν τα σκαλιά πίσω από τον ¨άγνωστο στρατιώτη¨. Με προφανή σκοπό να μπούνε στη Βουλή. Πιο γενικά, η Αθήνα πολιορκείται. Και μέχρι το βράδυ αργά, δεν αποκλείονται κι άλλες κινητοποιήσεις. Ούτε άλλες εκδηλώσεις οργής και αγανάκτησης.
Φυσικά, όλα αυτά θα κρατήσουν. Κάποιο καιρό. Όχι ιδιαίτερα μακρύ. Εκτός αν η κυβέρνηση, οι δυνάμεις αστυνόμευσης και καταστολής, διαπράξουν ένα μοιραίο λάθος. Η απελευθέρωση της αγοράς των μεταφορών αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θεμελιώδης προϋπόθεση για την εγκαθίδρυση μίας ενιαίας και ανοικτής αγοράς. Και κάτι παραπάνω. Συνιστά έναν από τους πρώτους στόχους και σταθμούς στη διαδικασία βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας.
Αυτό το ξέραμε εδώ και χρόνια. Και πετούσαμε το μπαλάκι ο ένας στον επόμενο μανδαρίνο, σύμβουλο, υπουργό και κυβέρνηση.
Κανένα από τα μέτρα αυτά δεν περνάει χωρίς κόστος. Πρώτα το πληρώνουν εκείνοι οι ιδιοκτήτες των συμφερόντων που θίγονται από την εφαρμογή των μέτρων. Δεν επιτρέπεται με κανένα τρόπο να το πληρώσουν ολόκληρο αυτοί. Ακόμα και αν οι τίτλοι ιδιοκτησίας τους είναι ένοχοι.
Μέρος από το κόστος εφαρμογής των μέτρων λύεται στη λοιπή κοινωνία. Και είναι δίκαιο μία κοινωνία να βιώνει και απολαμβάνει τι αλλαγές μέσα από τη μοιρασιά του κόστους.
Και τέλος, μία σύγχρονη δημοκρατική Πολιτεία ποτέ δεν περιθωριοποιεί πολλούς ή λίγους από τους πολίτες της. Χαρίζει σε όλους μεταβατικό στάδιο προσαρμογής.
Νέα Κρήτη, τα Καθημερινά, Τετάρτη 22.9.2010
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου