Ειδικό αφιέρωμα για το "Λιμάνι του Νότου" από το γερμανικό περιοδικό Der SPIEGEL 23/8/2010.
Σύμφωνα με ειδικό αφιέρωμα του έγκυρου Γερμανικού περιοδικού Der SPIEGEL, στρατηγικής σημασίας είναι το εμπορικό λιμάνι στο Τυμπάκι ,αν και εφ όσον τελικά αυτό δημιουργηθεί εκεί με βάση τα γνωστά σχέδια από των ημερών του Μανώλη Κεφαλογιάνη στο τότε υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Σύμφωνα με αφιέρωμα του περιοδικού Der Spiegel με τίτλο «Οι απόγονοι των Χίπις» και υπότιτλο «Global Village: πώς πολεμούν τους ξένους επενδυτές στην Κρήτη»
που αναφέρεται στα επενδυτικά σχέδια των Κινέζων στην Κρήτη για την κατασκευή λιμένος στο Τυμπάκι, τις αντιδράσεις, αλλά και τα διλλήματα από το νέο οικονομικό περιβάλλον της Ελλάδας η οποία πλήττεται από την οικονομική κρίση περιγράφει με τον δικό του τρόπο τις αδικαιολόγητες αντιδράσεις φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης , παίρνοντας ξεκάθαρη θέση υπέρ της μεγάλης αυτής επένδυσης που θα βάλει την Κρήτη στο επίκεντρο του διεθνούς εμπορίου.
Ερωτηθείς ο πρώην Υπουργός Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης για το θέμα αυτό είπε ότι για το λιμάνι του Νότου όλες οι μελέτες είναι έτοιμες και η διακήρυξη του έργου μπορεί να γίνει άμεσα ,ακόμα και μέσα στο ερχόμενο δεκαπενθήμερο. Ο κ.Μανωλης Κεφαλογιαννης τόνισε ότι προσπάθησε και έστρεψε το ενδιαφέρον για την επένδυση αυτή σε πολλούς επενδυτές που επισκέφθηκαν μάλιστα την περιοχή όπως οι Νοτιοκορεάτες και οι Άραβες του Ντουμπάι αλλά και η κρατικές επιχειρήσεις της Κίνας China Ocean Shipping Company και Cosco.Υπενθύμισε επίσης ότι ενημέρωσε τους φορείς της Κρήτης και τους συναδέλφους του Βουλευτές από το 2006 και ότι τον Οκτώβριο του 2008 ,μετά την ολοκλήρωση των τεχνικών και νομικών κείμενων του έργου «Λιμένας Τυμπακίου» ,επισκέφθηκε και ενημέρωσε όλους του τοπικούς φορείς (Περιφέρεια Κρήτης, Νομαρχία Ηρακλείου και Ρεθύμνης, Δήμους Τυμπακίου, Λάμπης κλπ) καταθέτοντας τους και πλήρη φάκελο του έργου ,το οποίο με τη σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών μπορεί να δημοπρατηθεί άμεσα.
Ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι με ένα τέτοιο έργο, ουσιαστικά θα ξεκινούσε στο Τυμπάκι η ανάπτυξη ενός λιμένα Διεθνούς εμβέλειας, του οποίου η σύνδεση με άλλους μεγάλους λιμένες της Μεσογείου, της Άπω Ανατολής (Σιγκαπούρη- Κίνα - Κορέα, Ιαπωνία - Ταϊβάν) καθώς και της Ινδίας, θα διασφάλιζε
● την Ανάπτυξη της αποδοτικότητας των θαλασσίων μεταφορών, στο πλαίσιο της ένταξης της Κρήτης στα Διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών
● την ενίσχυση των οικονομικών δραστηριοτήτων στην Κρήτης αλλά και στην Ελλαδα γενικότερα.
● την αύξηση και βελτίωση των τουριστικών και αλιευτικών υποδομών της Νότιας Κρήτης.
● την προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού και την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της ευρύτερης περιοχής.
● την προώθηση των αγροτικών προϊόντων όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και σε άλλα μέρη του κόσμου με την ταυτόχρονη αξιοποίηση του υπάρχοντος αεροδρομίου και για πολιτική χρήση.
Ο λιμένας προβλέπονταν να λειτουργεί ως : •Σταθμός Μεταφόρτωσης Εμπορευματοκιβωτίων (transshipment hub) ετήσιας δυναμικότητας μέχρι 2.000.000 TEU's με ποσοστό εγχώριας διακίνησης και με προορισμό την ενδοχώρα του λιμένα (Κρήτη) της τάξεως του 5% (περίπου 100.000 TEU's ανά έτος) και στον ανατολικό του τομέα προβλέπονταν η λειτουργία ανεξάρτητης εγκατάστασης Ro-Ro με την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση δύο πλοίων αμιγώς Ro-Ro ή Ο/Γ - Ε/Γ (ferries).
•Περιλαμβάνονταν επίσης και η δημιουργία Καταφυγίου Αγκυροβολιάς Σκαφών Αναψυχής μικτής χρήσης (Μαρίνα) σε επαφή με το δυτικό άκρο του Λιμένα, η χωρητικότητα του οποίου ανέρχονταν σε 400 σκάφη.
που αναφέρεται στα επενδυτικά σχέδια των Κινέζων στην Κρήτη για την κατασκευή λιμένος στο Τυμπάκι, τις αντιδράσεις, αλλά και τα διλλήματα από το νέο οικονομικό περιβάλλον της Ελλάδας η οποία πλήττεται από την οικονομική κρίση περιγράφει με τον δικό του τρόπο τις αδικαιολόγητες αντιδράσεις φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης , παίρνοντας ξεκάθαρη θέση υπέρ της μεγάλης αυτής επένδυσης που θα βάλει την Κρήτη στο επίκεντρο του διεθνούς εμπορίου.
Το άρθρο τονίζει μεταξύ άλλων το πραγματικό ενδιαφέρον Κρατών και επενδυτών να επενδύσουν στην Κρήτη τουλάχιστον 1 δις Ευρώ για το έργο αυτό που θα διακινεί περίπου 2 εκατομ. κοντέινερ που θα μπορούσαν έτσι να φτάνουν από την Γερμανία – κόβοντας δρόμο – στη νότιο Ευρώπη και στα Βαλκάνια και αναφέρει την πρόσφατη επίσκεψη του αναπληρωτή Πρωθυπουργό της Κινας Zhang Dejiang που υπέγραψε στην Αθήνα συμφωνίες δισεκατομμυρίων.
Δεν παραλείπει μάλιστα να αναφερθεί στις σχεδιαζόμενες εξορύξεις πετρελαίου της ΒΡ, μεταξύ Κρήτης και ακτών της Λιβύης, όπου το λιμάνι στο Τυμπάκι θα διάνοιγε νέες στρατηγικές προοπτικές – ως πρώτος σταθμός από τη Ν.Α. Ασία, μετά τη διέλευση από τη διώρυγα του Σουέζ και θα σήμαινε περίπου 800 νέες θέσεις εργασίας. Οι Κινέζοι λένε ότι η Ελλάδα– θα γίνει η ‘πύλη της Κίνας στην Ευρώπη’ και θα ανταγωνιστεί το Ρότερνταμ.
Το Der Spiegel τέλος αναφέρει ότι Ελλάδα έχει χρεοκοπήσει και η κυβέρνηση χρειάζεται επειγόντως επιπλέον έσοδα στη μάχη που δίνει κατά της χρεοκοπίας επισημαίνοντας ότι ήδη έχει προγραμματισθεί η κατασκευή νέου αεροδρομίου στο κέντρο του νησιού, κοντά στο Τυμπάκι και η Ελληνίδα Υπ. Οικονομίας και Ναυτιλίας επιδιώκει ανοιχτά επενδύσεις δισεκατομμυρίων από την Κίνα.Ερωτηθείς ο πρώην Υπουργός Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης για το θέμα αυτό είπε ότι για το λιμάνι του Νότου όλες οι μελέτες είναι έτοιμες και η διακήρυξη του έργου μπορεί να γίνει άμεσα ,ακόμα και μέσα στο ερχόμενο δεκαπενθήμερο. Ο κ.Μανωλης Κεφαλογιαννης τόνισε ότι προσπάθησε και έστρεψε το ενδιαφέρον για την επένδυση αυτή σε πολλούς επενδυτές που επισκέφθηκαν μάλιστα την περιοχή όπως οι Νοτιοκορεάτες και οι Άραβες του Ντουμπάι αλλά και η κρατικές επιχειρήσεις της Κίνας China Ocean Shipping Company και Cosco.Υπενθύμισε επίσης ότι ενημέρωσε τους φορείς της Κρήτης και τους συναδέλφους του Βουλευτές από το 2006 και ότι τον Οκτώβριο του 2008 ,μετά την ολοκλήρωση των τεχνικών και νομικών κείμενων του έργου «Λιμένας Τυμπακίου» ,επισκέφθηκε και ενημέρωσε όλους του τοπικούς φορείς (Περιφέρεια Κρήτης, Νομαρχία Ηρακλείου και Ρεθύμνης, Δήμους Τυμπακίου, Λάμπης κλπ) καταθέτοντας τους και πλήρη φάκελο του έργου ,το οποίο με τη σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών μπορεί να δημοπρατηθεί άμεσα.
Ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι με ένα τέτοιο έργο, ουσιαστικά θα ξεκινούσε στο Τυμπάκι η ανάπτυξη ενός λιμένα Διεθνούς εμβέλειας, του οποίου η σύνδεση με άλλους μεγάλους λιμένες της Μεσογείου, της Άπω Ανατολής (Σιγκαπούρη- Κίνα - Κορέα, Ιαπωνία - Ταϊβάν) καθώς και της Ινδίας, θα διασφάλιζε
● την Ανάπτυξη της αποδοτικότητας των θαλασσίων μεταφορών, στο πλαίσιο της ένταξης της Κρήτης στα Διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών
● την ενίσχυση των οικονομικών δραστηριοτήτων στην Κρήτης αλλά και στην Ελλαδα γενικότερα.
● την αύξηση και βελτίωση των τουριστικών και αλιευτικών υποδομών της Νότιας Κρήτης.
● την προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού και την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της ευρύτερης περιοχής.
● την προώθηση των αγροτικών προϊόντων όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και σε άλλα μέρη του κόσμου με την ταυτόχρονη αξιοποίηση του υπάρχοντος αεροδρομίου και για πολιτική χρήση.
Ο λιμένας προβλέπονταν να λειτουργεί ως : •Σταθμός Μεταφόρτωσης Εμπορευματοκιβωτίων (transshipment hub) ετήσιας δυναμικότητας μέχρι 2.000.000 TEU's με ποσοστό εγχώριας διακίνησης και με προορισμό την ενδοχώρα του λιμένα (Κρήτη) της τάξεως του 5% (περίπου 100.000 TEU's ανά έτος) και στον ανατολικό του τομέα προβλέπονταν η λειτουργία ανεξάρτητης εγκατάστασης Ro-Ro με την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση δύο πλοίων αμιγώς Ro-Ro ή Ο/Γ - Ε/Γ (ferries).
•Περιλαμβάνονταν επίσης και η δημιουργία Καταφυγίου Αγκυροβολιάς Σκαφών Αναψυχής μικτής χρήσης (Μαρίνα) σε επαφή με το δυτικό άκρο του Λιμένα, η χωρητικότητα του οποίου ανέρχονταν σε 400 σκάφη.
Ο προϋπολογισμός του έργου για την κατασκευή των λιμενικών εγκαταστάσεων , των λοιπών συνοδών έργων καθώς και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού έχει προεκτιμηθεί ότι θα είναι της τάξης 1.000.000.000 ευρώ (1 δις €).
Η παραπάνω λιμενική εγκατάσταση προβλέπονταν να συνδεθεί απευθείας μέσω της νέας οδού πρόσβασης με τον προβλεπόμενο Νότιο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΝΟΑΚ).Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ρεθύμνης καθώς και ο Δήμος Λάμπης αρνήθηκαν την δημοπράτηση αυτού του έργου.. ενώ τόσο το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ηρακλείου όσο και ο Δήμος Τυμπακίου ακόμη και σήμερα δεν έχει πάρει απόφαση αν συμφωνούν ή όχι με την δημοπράτηση του!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου