Σε ένα από τα πιο φονικά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου Ηρακλείου - Βιάννου εξελίσσεται η στροφή της εξόδου από τον εθνικό δρόμο προς το Αρκαλοχώρι.
Ένα σημείο του δρόμου το οποίο κατασκευάστηκε (υποτίθεται ως προσωρινή λύση μέχρι τη συνέχιση του έργου) έχει μείνει στάσιμο εδώ και χρόνια. Οι οδηγοί που διέρχονται τον συγκεκριμένο δρόμο κινδυνεύουν, για μια στιγμή απροσεξίας, να πέσουν θύματα τροχαίου. Το τραγικό και συνάμα απαράδεκτο με το σημείο αυτό είναι ότι αποτελεί το τέλος του εθνικού οδικού δικτύου Ηρακλείου - Αρκαλοχωρίου, έναν δρόμο δηλαδή στον οποίο αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες. Ξαφνικά, λοιπόν, οι οδηγοί βλέπουν το δρόμο να κόβεται απότομα και να ορθώνεται μπροστά τους ένα… λιόφυτο!
Όπως επισημαίνουν οι κάτοικοι του Αρκαλοχωρίου, το σημείο αυτό είναι καρμανιόλα. Τα τροχαία σημειώνονται εκεί το ένα μετά το άλλο, με τελευταίο φυσικά αυτό που καταγράφηκε πριν λίγες ημέρες, όταν το αυτοκίνητο του Ολλανδού προπονητή Ευγένιου Γκέραρντ ξέφυγε από την πορεία του, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του ίδιου.
«Ξαφνικά, τελειώνει ο δρόμος και ο οδηγός βρίσκεται μπροστά σε ένα λιόφυτο. Αν κάποιος πάει να δει τις μπάρες παραπλεύρως του δρόμου, θα καταλάβει πόσα τροχαία έχουν γίνει. Όποιος δεν γνωρίζει το δρόμο, κινδυνεύει πραγματικά. Αυτή δεν είναι κατάσταση εδώ πέρα! Θέλουμε έργα αλλά ολοκληρωμένα» αναφέρει ένας πολίτης, ο κ. Σταύρος Κεγκέρογλου, που περιγράφει με γλαφυρό τρόπο το τι συμβαίνει στο συγκεκριμένο τμήμα του οδικού δικτύου.
«Υπήρχε προδιαγραφή να συνεχιστεί το έργο και η διατομή. Αυτό δεν έγινε. Πρόκειται αναμφίβολα για μια παλιά μελέτη. Εκείνο όμως που έχει μεγάλη σημασία είναι ότι, όταν ένα συμβάν επαναλαμβάνεται, παύει να είναι τυχαίο. Και εκείνο που προβληματίζει είναι το εξής: Θα πρέπει να περιμένουμε -εφόσον υπάρχει επιβεβαιωμένα κακοτεχνία εκεί- να έχουμε θανατηφόρα αποτελέσματα για να παρέμβουμε; Είναι ένα ερώτημα το οποίο αφορά δυστυχώς και σε άλλα κομμάτια του εθνικού δρόμου, όπως είναι το σημείο στα Λινοπεράματα, όπου σκοτώθηκε πρόσφατα ένα νέο παιδί. Κάτι που είχα επισημάνει το 2004 για πρώτη φορά» αναφέρει ο κ. Γιάννης Λιονάκης, ο οποίος καταθέτει την άποψη του για το συγκεκριμένο κομμάτι του εθνικού δρόμου, αλλά και για όλο το δίκτυο γενικότερα, από το Ηράκλειο ως το Αρκαλοχώρι, μιλώντας στην «Τ».
Ο διευθυντής της ΕΛΠΑ και πρόεδρος του ΕΣΥΠΡΟΤΑ (Εθελοντικός Σύλλογος Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων) δηλώνει ότι εκείνο που αναζητείται είναι η ανάληψη της ευθύνης. «Πρέπει», όπως σημειώνει, «κάποιος να αναλάβει την ευθύνη και να παρεμβαίνει εκεί όπου βεβαιωμένα η πρόκληση ενός ατυχήματος δεν είναι θέμα κακής οδηγικής συμπεριφοράς, αλλά πρόκειται καθαρά για θέμα κακοτεχνίας. Και μια σωστή Πολιτεία φροντίζει τους πολίτες της να μη φτάνουν σε τέτοιες τραγικές καταστάσεις».
Παγίδες
«Όλος ο δρόμος είναι γεμάτος παγίδες και κακοτεχνίες. Πριν λίγους μήνες είχαμε ένα ακόμη θανατηφόρο, λίγο πριν τη στροφή της εξόδου. Μια από τις απορίες που εκφράζουμε είναι γιατί ο συγκεκριμένος δρόμος δεν έχει στηθαίο. Γιατί από ό,τι γνωρίζουμε αυτή ήταν η αρχική πρόβλεψη: να υπάρχει νησίδα στη μέση. Όμως, τελικά, φαίνεται πως υλοποιήθηκε κάποια άλλη μελέτη παλιότερη». Με αυτά τα λόγια ο κ. Μάκης Αφθονίδης, ένας δημότης Αρκαλοχωρίου εκφράζει την άποψή του για την εικόνα που παρουσιάζει το κομμάτι του εθνικού οδικού δικτύου από τα Πεζά ως το Αρκαλοχώρι.
Είναι αναμφισβήτητα ένας δρόμος ο οποίος θα μπορούσε να γίνει -εφόσον είναι πρόσφατο έργο- με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες πραγματοποίησης τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων. Εντούτοις, σε αυτό το κομμάτι του δρόμου δεν έχει γίνει καν το διαχωριστικό στηθαίο.
Αυτή η παράλειψη σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πολλοί οδηγοί στρίβουν κάθετα στο δρόμο, για να μπουν σε κάποια από τις παράνομες εξόδους και να πάνε στα χωράφια τους, δημιουργούν μια κατάσταση άκρως επικίνδυνη. Ελιγμοί οι οποίοι θα είχαν αποτραπεί, αν υπήρχε διάζωμα στο δρόμο, χωρίζοντας τις κατευθύνσεις.
Πηγή: tolmi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου