Τα νέα σκληρά "εν μέρη" μέτρα της Κυβέρνησης δημιουργούν πονοκεφάλους και κρίσεις πανικού στους οδηγούς φορτηγών αλλά και στους οδηγούς ταξί
(και οχι φορτηγατζήδων και ταξιτζήδων όπως συχνά λέγετε απο τα <<έγκριτα>> Ελληνικά Μ.Μ.Ε, μην ξεχνάτε πως αυτοί οι χαρακτηρισμοί κάποτε ήταν υποτιμιτικοί). Οι άδειες κάποτε για ολόκληρο το ταξί κόστιζαν 180 χιλιάδες ευρώ, και πλέον έχει πέσει στις 160 χιλιάδες περίπου. Όσον αφορά το <<μισό>> ταξί η άδεια κοστίζει 100 χιλιάδες, μιλάμε όμως πάντα για την Αθήνα. Ακόμα και οι άδειες που είχαν βγεί μόνο με ένα χαρτόσημο, τις πουλούσαν σε αυτή την τιμή. Είναι σωστό αυτό κύριοι; Τι προσπαθεί να κάνει η Κυβέρνηση και το ΔΝΤ στην Ελλάδα; Να απελευθερώσει τo επάγγελμα με ένα ενιαίο νόμο για όλη την χώρα; Αν αυτό γίνει με ένα ενιαίο νόμο και φυσικά χωρίς τις "κοινωνικές" προυποθέσεις θα είναι άλλη μια μεγάλη...ανοησία της Κυβέρνησης. Στην Αθήνα, στο κράτος εν κράτει, υπάρχουν λίγο πολύ 14.500 ταξί σύμφωνα με τα μητρώα.
Η πρώτη απελευθέρωση για τις άδειες ταξί έγινε επι Χούντας το 1967 και απο 3000 ταξί που υπήρχαν έφτασαν στις 10.000 το 1974. Απο το '74 και μετά προστέθηκαν περίπου άλλες 4000 άδειες... και αν συνυπολογίσουμε τα ταξί που εξυπηρετούν περιοχές όπως τα Μέγαρα, το Λαύριο κτλ τα λεγόμενα γκρί ταξί, τοτέ φτάνουμε στις 15-16.000. Απο το 1994 το επάγγελμα μετατρέπετε σε <<κλειστό>> και έτσι οι νέες άδειες σταματάνε.
Οι εταιρείες (ραδιοταξί) έχουν κάνει εδώ και χρόνια πλέον την εμφάνισή τους και (ημι) απασχολούν χιλιάδες οδηγούς...με το δικό τους καθεστώς. Συμβάσεις υπάρχουν μεταξύ οδηγών και εταιρείας σχετικά με το κόμιστρο που θα καταβάλει ο πρώτος στην εταιρεία... δεν υπάρχει όμως, νόμος, που να απαγορεύει στους οδηγούς με συμβάσεις σε εταιρείες να παίρνουν "κούρσες" στο δρόμο, χωρίς τηλεφωνική κλήση δηλαδή. Στην Αγγλία, στη Γερμανία και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν τα πριβέ (ιδιωτικά) ταξί που αναγκαστικά πρέπει να τα καλέσεις για να σε "οδηγήσουν" στον προορισμό σου...υπάρχουν βέβαια και τα λεγόμενα cabs που μπορείς να τα σταματήσεις στο δρόμο, τα συγκεκριμένα ταξί όμως δεν δουλεύουν με εταιρείες.
Στην Ελλάδα ακόμα και αυτός ο νόμος να ήταν <<υπο συζήτηση>> ΤΩΡΑ, οι οδηγοί θα κατέβαζαν την "σημαία" και θα σήκωναν....πλακάτ. Αδικία θα έλεγαν! Γιατί;; Και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος; Γιατί κύριοι και κυρίες πλέον, οδηγοί είστε κατά του νομοσχεδίου που πρόκειται να προτείνει η Κυβέρνηση; Η απελευθέρωση είναι αυτοσκοπός. Είναι αναγκαίο να γίνει διότι η ανταγωνιστηκότητα που θα δημιουργηθεί θα διορθώσει τα κακώς κείμενα σε όλο τον κλάδο και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της επαγγελματικής συνείδησης των οδηγών, σινάμα όμως θα προσδώσει αξιοπιστία στους πολίτες που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες σας. Μην φοβάστε...δεν θα πάρει ο καθένας ταξί...!! Νέες άδειες με την αυστηρή έννοια του όρου (δηλαδή άδεια για επιβατικές μεταφορές έως 5 άτομα, αυτό δηλαδή που ισχύει για τους οδηγούς ταξί θα είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο να χορηγηθούν (όσον αφορά την Αθήνα και τα μεγάλα αστικά κέντρα). Στην Ελλάδα υπάρχουν σε όλους τους κλάδους επαγγελματιών οι προνομιούχοι και οι μη προνομιούχοι, καιρός να σταματήσει αυτό. Η ευρωπαική κοινωνική και οικονομική πολιτική το επιβάλλει.
Το σκεπτικό του Θύμιου...σύγνωμη του ΣΑΤΑ, είναι πως η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει εκδόσει καμία "ντιρεκτίβα", σε ζητήματα που αφορούν οχήματα κάτω των εννέα θέσεων και αφήνει στη δικαιοδοσία των εθνικών κυβερνήσεων να ρυθμίσει τα θέματα αυτά. Δηλαδή τι θέλετε να πείτε με αυτό; Πως επειδή δεν υπάρχει κάποιος Ευρωπαϊκός νόμος γιατί να υπάρξει ο Εθνικός; Θύμιο είναι καλύτερα να είσαι σιωπηλός και να θεωρείσαι βλάκας παρά να μιλάς και να αίρεις κάθε αμφιβολία.
Σε κάθε περίπτωση όμως η απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων αποτελεί μονόδρομο για την αγορά εργασίας.
Μκ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου