Απαγορευτικές θα γίνουν οι μετακινήσεις, εάν τελικά η Κυβέρνηση προχωρήσει στην καταργήση των τελών κυκλοφορίας το 2011 και την αντικατάστασή τους με ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα.
Αυτή η μετακύλιση του κόστους από το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να εκτινάξει την τιμή της βενζίνης στα 2 ευρώ το λίτρο. Ειδικότερα, η επιτροπή που ασχολείται με τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων για το 2010 είχε προτείνει έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο υπολογισμού των τελών, που θα επέστρεφε στα επίπεδα του 2009 για τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31/12/2010, ενώ για όσα ταξινομηθούν από την 1/1/2011 τα τέλη θα υπολογίζονται με βάσει τους ρύπους που εκπέμπουν.
Αυτή η μετακύλιση του κόστους από το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να εκτινάξει την τιμή της βενζίνης στα 2 ευρώ το λίτρο. Ειδικότερα, η επιτροπή που ασχολείται με τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων για το 2010 είχε προτείνει έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο υπολογισμού των τελών, που θα επέστρεφε στα επίπεδα του 2009 για τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31/12/2010, ενώ για όσα ταξινομηθούν από την 1/1/2011 τα τέλη θα υπολογίζονται με βάσει τους ρύπους που εκπέμπουν.
Ωστόσο, ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου αμφισβητεί το ύψος της αύξησης και εκτιμά ότι από το 1,5 ευρώ το λίτρο που είναι σήμερα θα ανεβεί το πολύ στο 1,7 ευρώ στην περίπτωση υιοθέτησης του σεναρίου λέγοντας χαρακτηριστικά ότι "δεν υπάρχει περίπτωση να πάει η βενζίνη στα 2 ευρώ, ούτε καν άλλα 30 λεπτά, θα είναι λιγότερη η αύξηση", τονίζοντας τη ύπαρξη κερδοσκοπίας στην αγορά.
Παραδέχθηκε δε ότι τα καύσιμα έχουν αυξηθεί πολύ και δεν είναι μονάχα το κόστος της βενζίνης στο αυτοκίνητο αλλά, είναι και πώς αυτό πολλαπλασιάζεται μετά σε όλη την οικονομία. "Γι΄ αυτό και δεν λέω να το πάμε όλο στη χρήση και να καταργήσουμε τελείως τα τέλη κυκλοφορίας που θα ήταν μια λύση, την οποία δεν θα είχα πρόβλημα να προτείνω προτού κάνουμε τις αυξήσεις στα καύσιμα" , είπε.
Ως σήμερα ο ειδικός φόρος κατανάλωσης καυσίμων έχει αυξηθεί τρεις φορές από την αρχή του έτους, ενώ σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η μεταφορά των βαρών από τα τέλη κυκλοφορίας στην τιμή της βενζίνης θα επιβαρύνει τον ΕΦΚ κατα περίπου 300 ευρώ το χιλιόλιτρο, δηλαδή 0,3 ευρώ το λίτρο, και από 1,5 ευρώ θα φτάσει το 1,8 ευρώ, ενώ σε περιοχές όπως η Κρήτη αυτόματα θα προσεγγίσει τα 2 ευρώ.
Παραδέχθηκε δε ότι τα καύσιμα έχουν αυξηθεί πολύ και δεν είναι μονάχα το κόστος της βενζίνης στο αυτοκίνητο αλλά, είναι και πώς αυτό πολλαπλασιάζεται μετά σε όλη την οικονομία. "Γι΄ αυτό και δεν λέω να το πάμε όλο στη χρήση και να καταργήσουμε τελείως τα τέλη κυκλοφορίας που θα ήταν μια λύση, την οποία δεν θα είχα πρόβλημα να προτείνω προτού κάνουμε τις αυξήσεις στα καύσιμα" , είπε.
Ως σήμερα ο ειδικός φόρος κατανάλωσης καυσίμων έχει αυξηθεί τρεις φορές από την αρχή του έτους, ενώ σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η μεταφορά των βαρών από τα τέλη κυκλοφορίας στην τιμή της βενζίνης θα επιβαρύνει τον ΕΦΚ κατα περίπου 300 ευρώ το χιλιόλιτρο, δηλαδή 0,3 ευρώ το λίτρο, και από 1,5 ευρώ θα φτάσει το 1,8 ευρώ, ενώ σε περιοχές όπως η Κρήτη αυτόματα θα προσεγγίσει τα 2 ευρώ.
Σύμφωνα με το Βήμα, την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα με παράλληλη κατάργηση των τελών κυκλοφορίας εισηγείται στην κυβέρνηση η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή. Τα στελέχη των δύο συναρμόδιων υπουργείων, Οικονομικών και Περιβάλλοντος, που ανέλαβαν τη διαμόρφωση του νέου συστήματος τελών κυκλοφορίας, ετοιμάζουν την τελική πρόταση-εισήγηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου