Ο ελεύθερος επαγγελματίας έλαβε ένα γραπτό μήνυμα στο κινητό του τηλέφωνο με φερόμενο αποστολέα τράπεζα που τον ενημέρωνε ότι δήθεν η κάρτα του έχει απενεργοποιηθεί και θα έπρεπε, ακολουθώντας τις οδηγίες που υπήρχαν σε σύνδεσμο (link), να την ενεργοποιήσει και πάλι.
Ο ανυποψίαστος πολίτης δυστυχώς ακολούθησε βήμα-βήμα τις οδηγίες, εισήγαγε το όνομα του χρήστη και τον κωδικό χρήστη του τραπεζικού λογαριασμού και την …πάτησε.
Ο εξαπατηθείς απευθύνθηκε για βοήθεια στον αντιστράτηγο ε.α. Μανόλη Σφακιανάκη, πρόεδρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας (CSI Institute), ο οποίος μίλησε στο Πρώτο Θέμα για την περίπτωση.
«Του ήρθε sms που ήταν παραπλανητικό και του έλεγε 'βάλε τους κωδικούς για να ενεργοποιήσεις την κάρτα σου'. Βάζοντας τους κωδικούς στο λινκ οι κακοποιοί μετέφεραν 12.000 ευρώ. Ο χρήστης του διαδικτύου και ειδικότερα ο πελάτης των τραπεζών θα πρέπει να γνωρίζει δυο πράγματα, πρώτον ότι οι τράπεζες φυλάνε τα χρήματά μας αλλά οι χρήστες δεν έχουν γνώση να προφυλάσσονται από τους απατεώνες. Το πρόβλημα το έχουν οι πελάτες των τραπεζών και όχι οι τράπεζες. Για το λόγο αυτό κάθε πελάτης που έχει e-banking θα πρέπει να ξέρει ότι ποτέ καμία τράπεζα δεν θα του ζητήσει να βάλει κωδικούς στο διαδίκτυο ή μέσα από ένα μήνυμα. Η τράπεζα θα σε καλέσει. Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού. Επίσης ο κόσμος θα πρέπει να προσέχει γιατί ούτε από το τηλέφωνο δίνουμε κωδικούς ούτε μέσω emails.
Ο κόσμος έχει πλήρη άγνοια, είναι ηλεκτρονικά αναλφάβητος γιατί κανείς δεν τον εκπαίδευσε και αυτοί οι άνθρωποι δίνουν τους κωδικούς τους εν λευκώ μέσα από ένα γραπτό μήνυμα ή email ή ακόμη και από το τηλέφωνο
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου